تاثیر طرح و رنگ پرده اداری بر فضای محل کار

تاثیر طرح و رنگ پرده اداری بر فضای محیط کار

موضوع جذاب مقاله امروز که قطعا مطالعه آن برای همه لذت بخش است؛ تاثیر طرح و رنگ پرده اداری بر فضای محل کار می باشد. برای پرداختن به این موضوع ابتدا به تاریخچه پرده اشاره مختصری می کنیم و پس از ذکر انواع پرده به ارگونومی رنگ ها در محیط کار اشاره می کنیم، پس با پردینو که در زمینه طراحی، دوخت، فروش و تعمیرات انواع پرده در حال فعالیت می باشد همراه باشید تا از اطلاعات این گالری با تجربه بهره ببرید.

تاریخچه پرده

پرده، پارچه ای است که از ورود نور و باد جلوگیری می کند و می توانید با استفاده از آن، نور فضا را تا حدی تنظیم کنید. به طور کلی از تاثیر طرح و رنگ پرده بر فضای محیط نمی توان غافل شد. اگر بخواهید نگاهی به تاریخچه پرده بیاندازید باید بدانید که در عصر کلاسیک برای تقسیم کردن اتاق در هرکولانیوم ایتالیا از پرده استفاده می شده است.

از آن جایی که پرده از تاثیر گذارترین آیتم های دیزاین داخلی اتاق است، پس لازم است در انتخاب نوع و رنگ آن دقت ویژه ای کرد و با توجه به ساخت اتاق باید آن را انتخاب نمود.

تاریخچه پرده

انواع پرده مناسب برای محل کار

برای دوخت هر نوع پرده با توجه به تاثیر طرح و رنگ پرده اداری بر فضای محل کار باید پارچه و رنگ مناسب به کار رود. از این دسته پارچه ها می توان به پارچه دانتل، پارچه حریر، پارچه کتان و ساتن، پارچه ابریشم و‌ پارچه مخمل اشاره کرد.

پس از انتخاب پارچه با رنگ مورد نظر ، به انتخاب مدل پرده می رسیم که هر مدل برای سبک خاصی طراحی شده است در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم:

انواع پرده برای محیط کار

بهترین پرده برای محل کار

برای دیزاین دکوراسیون داخلی اتاق یا دفتر خود لازم است با دقت انواع پرده را بشناسید و بر حسب علاقه، مدلی که به فضای شما می خورد را انتخاب کنید. یکی از نکاتی که هنگام انتخاب باید رعایت کنید این است که با استفاده از ابعاد پنجره اتاق، پرده مناسب را خریداری نمایید. مثلا اگر پنجره ها بلند باشند، بهترین انتخاب پرده با طرح کلاسیک است.

تاثیر طرح و رنگ پرده بر فضای محل کار

انرژی ای که انسان روزانه دریافت می کند متاثر از محیط اطراف اوست. وقتی مجبورید که مدت زیادی را در یک مکان بگذرانید؛ لازم است با طراحی مناسب، آن جا را برای خود به محیطی دوست داشتنی و قابل تحمل تبدیل کنید. رنگ و طرح پرده بیشترین تاثیر را در خلق و خوی شما دارد. به طور کلی با انتخاب درست یک دکوراسیون، می توانید زیبایی و آرامش را به محیط کار خود بیاورید. همانطور که گفته شد یکی از اصلی ترین موارد، انتخاب یک پرده مناسب است. هر رنگ تاثیری بر روحیه افراد دارد که در ادامه مفصلا به انواع رنگ ها می پردازیم.

  • رنگ آبی

از آن جایی که تاثیر طرح و رنگ پرده اداری بر فضای محل کار موضوعی مهم است، باید بدانید که این رنگ بسیار ملایم و آرامش بخش است، برای درمان بیماری هایی مثل تپش قلب و بی خوابی هم استفاده می شود. به علاوه با تاثیر بر اعصاب پاراسمپاتیک باعث کاهش فشار خون و تعداد تنفس می شود و حس آرامش و ‌امنیت را برای کارمندان به ارمغان می آورد. وقتی کارمندان آرامش داشته باشند، تمرکز آن ها بالا می رود و همچنان که خستگی روانی کاهش می یابد؛ بهره وری بالا می رود.

تاثیر رنگ آبی بر محیط کار
تاثیر پرده قرمز رنگ بر محیط کار
  • رنگ قرمز

این رنگ بسیار مهیج است و باعث افزایش شور و نشاط در کارمندان می شود اگر شغلی دارید که مدام با دیگران در حال رقابت هستید برای افزایش شانس خود باید از قرمز در محل کارتان استفاده کنید. از فواید آن می توان کاهش کم خونی و کاهش کمبود آهن را نام برد.

  • رنگ زرد

معمولا در محل هایی که شخص روزانه با تعداد زیادی ارباب رجوع در ارتباط است، برای جلوگیری از انواع تعارضات و حفظ خوش بینی و خوش رویی از رنگ زرد در پرده استفاده می شود.

  • رنگ سبز

از استرس و خستگی چشم کارمندان جلوگیری می کند و حس امنیت و آرامش و همدلی را به وجود می آورد.

  • رنگ بنفش

این رنگ باعث قدم برداشتن به جلو و رنگ حقیقت بخشیدن به اهداف موجود در ذهن می شود.

  • رنگ نارنجی

برای افزایش فعالیت خود از این رنگ استفاده کنید. نارنجی اعتماد به نفس، وفاداری و هوش را نیز افزایش می دهد.

  • رنگ سیاه

نامناسب ترین رنگ برای محل کار است، زیرا باعث ایجاد تیرگی در اتاق و ذهن می شود و به معنای پایان دهنده است.

پرده قهوه ای

  • رنگ قهوه ای

این رنگ مثل رنگ سیاه برای محل کار پیشنهاد نمی شود، اما از فواید آن می توان به افزایش حس وابستگی، نظم و وفاداری اشاره کرد.

بهترین رنگ برای پرده اداری

با توجه به تاثیر طرح و رنگ پرده اداری بر فضای محل کار، نوع فعالیتی که روزانه به آن می پردازید و سبک اتاقتان، مدل و رنگ پرده را انتخاب کنید. مثلا اگر لازم است هر روز به فعالیت بدنی مشغول شوید، رنگ های قرمز و نارنجی انرژی زا هستند ولی اگر با افراد سر و کار دارید و می خواهید مشکلات آن ها را حل کنید، بهتر است به سراغ رنگ زرد بروید تا بتوانید حس خوش رویی و همدلی با آن ها را در خود حفظ کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع پرده آشنا شدید و اکنون که با تاثیر طرح و رنگ پرده اداری بر فضای محل کار آشنایی دارید؛ اگر قصد خرید پرده دارید، می توانید خودتان با علم و سلیقه خود بهترین نمونه را انتخاب کنید. پرده سرای پردینو با مجموعه ای خوش سلیقه و هنرمند اکنون در خدمت شما عزیزان است تا پرده دلخواهتان را بر حسب سلیقه شخصی شما آماده و ارسال کند؛ شما می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر پرده دلخواهتان را سفارش دهید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

خرید و دریافت مشاوره رایگان
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *