نکات مهم درمورد انتخاب پرده پذیرایی

نکات-مهم-درمورد-انتخاب-پرده-پذیرایی

مبلمان، فرش و کابینت آشپزخانه خود را تهیه کرده اید؟

یک مورد مهم برای تکمیل دکوراسیون داخلی منزل شما وجود دارد که نمیتوانید از آن چشم پوشی کنید. پرده ها همان عناصر مهم دکوراسیون هستند که می توانند رنگ و بوی محیط را تغییر دهند. از سبک های ساده و طرحدار گرفته تا رنگهای متنوع و پارچه های مختلف با گستردگی و تنوع بالا.

تفاوت بین پرده های مختلف

پرده ها را متناسب با حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از تابش نور خورشید انتخاب کنید.
اولین قدم برای انتخاب یک پرده مناسب برای منزل این است که بدانید به چه چیزی نیاز دارید. پارچه های پرده ای از جنسهای مختلفی ساخته میشوند، مثلا پارچه های سبک مانند: حریر، تور، کتان برای پرده پذیرایی مناسب است؛ در حالی که پرده های ضخیم و سنگین برای جلوگیری از تابش نور خورشید ساخته می شوند و برای اتاق خواب مناسب هستند.

پارچه مناسب را انتخاب کنید

انتخاب پارچه های مختلف میتوانند سبک منزل شما را تغییر دهند. پارچه ها با تنوع بسیار بالایی در دسترس شما وجو د دارد که می توانید آنها را انتخاب کنید، از پارچه های حریر و تور گرفته تا ساتن و مخمل.

دو عامل را  هنگام انتخاب پرده پذیرایی و اتاق در نظر داشته باشید:

  • میزان نور خورشید که میخواهید کاهش دهید یا دریافت کنید
  • سبک پارچه ها را متناسب با طراحی محیط خود انتخاب کنید

انتخاب رنگ پرده

انتخاب رنگ میتواند ظاهر اتاق را خوب یا خراب کند، پرده ها باید وسایل اتاق را تکمیل کنند، رنگ پرده های شما میبایست با بقیه وسایل منزل هماهنگ باشد اگر میخواهید پرده منزل شما متفاوت و زیبا باشد رنگی را انتخاب کنید که با مبلمان و دیوار ها و فرش هماهنگی داشته باشد.

 

انتخاب پرده های طرحدار و چاپی

وقتی اتاق شما دارای ترکیب رنگ یک دست میباشد پرده های طرح دار یا چاپی را انتخاب کنید. استفاده از پرده های چاپی میتواند ظاهر یک اتاق را دلپذیر و متفاوت کند، به خاطر داشته باشید سبکی که انتخاب میکنید متناسب با اجرای اتاق باشد مثلا بین کوسن های مبل و فرش و پرده هماهنگی ایجاد کنید.

 

انتخاب طول و عرض مناسب

به طور کلی پرده هایی که بصورت تمام قد دوخته میشوند جلوه ای بسیار زیباتر نسبت به پرده های کوتاه تر دارند و باعث میشوند سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

پارچه ها را براساس نگهداری مورد نیاز انتخاب کنید

پارچه ها براساس نوع جنس نگهداری و شستشوی مختص به خود را دارند و اصولا پرده ها را باید 6 ماه یکبار شست.
پارچه هایی با نگهداری کم: اگر به دنبال پرده هایی برای منزل خود هستید که کمتر نیاز به شستشو داشته باشند، از پارچه های کتان و نیمه ضخیم استفاده کنید.
پارچه هایی با نگهداری بالا: هرچه پرده ظریف تر و لطیف تر باشد نیاز به نگهداری بیشتری دارد مانند پرده های حریر و ابریشم که باید با آب سرد شسته شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *