10 نکته مهم برای انتخاب پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب از جمله آیتم هایی است که در انتخاب آن باید تمام دقتتان را به کار ببرید تا بتوانید همزمان که سلیقه شخصی را در انتخاب به کار می برید، رنگ و ‌جنس مرغوبی را در نظر بگیرید. گالری پردینو در این مقاله به صورت خلاصه به 10 نکته مهم برای انتخاب پرده اتاق اشاره می کند، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. پردینو از گالری های بسیار با تجربه تهران است که در صورت تمایل می توانید از خرید اینترنتی این فروشگاه نیز استفاده کنید.

معرفی انواع پرده های اتاق خواب

  • پرده هایی که نور زیادی را از خود عبور می دهند:

این دسته از پرده ها نازک و شفاف هستند و اکثرا از پارچه هایی مثل تور و حریر برای دوخت آن ها استفاده می شود. از آن جایی که انتخاب طرح‌ مناسب پارچه جزء نکات اساسی برای خرید پرده اتاق خواب می باشد لازم است به این موارد دقت کنید. اگر به اتاق خواب شما نور کافی نمی رسد، انتخاب این نوع پرده را به شما پیشنهاد می کنیم؛ زیرا حداکثر نور را نسبت به سایر انواع پرده ها وارد اتاق می کند. تنها مشکل این است که به دلیل نازک بودن پارچه آن، دیگران می توانند داخل اتاق شما را ببینند که لازم نیست نگران این موضوع باشید. برای حل این مسئله از آستر های ضخیم استفاده کنید که هم نور کافی به اتاق برسد و‌ هم دیگران به داخل اتاق دید نداشته باشند.

پرده های حریر

  • پرده هایی که مقدار متوسطی از نور را وارد اتاق می کنند:

      جنس پارچه این نوع پرده ها می تواند ابریشم، نخ و کتان باشد که پارچه هایی نسبتا غیر شفاف هستند و نور زیادی را مثل نمونه قبلی از خود عبور نمی دهند. به دلیل ضخامت این پارچه ها، صبح ها از ورود نور خورشید به اتاق جلوگیری می شود. همچنین حریم شخصی شما در مقایسه با نوع قبلی بیشتر رعایت می شود. پارچه های ابریشم از نوع پارچه های لاکچری می باشند که زیبایی خاصی به پرده اتاق خواب شما می بخشند. در ادامه برای مطالعه نکات بیشتر با گالری پردینو همراه باشید.

پرده هایی که نور را از خود عبور نمیدهند

  • پرده هایی که نور را از خود عبور نمی دهند:

اگر به نور حساس هستید پس این پرده مناسب شما است. پرده هایی که نور را از خود عبور نمی دهند، شامل پرده های کرکره ای، پرده های شید و پرده های پارچه ای مثل مخمل، بلک اوت و ‌کرباس می شوند. این نوع پرده اتاق خواب علاوه بر نور، از عبور گرما هم جلوگیری می کنند و برای فصل های سرد سال بسیار کارآمد هستند. مشکل اصلی آن ها سنگین بودن پارچه برای شستشو می باشد که این مسئله را می توان با استفاده از بخارشو حل کرد.

10 نکته مهم برای انتخاب پرده اتاق خواب

  1. انتخاب بر اساس سلیقه شخصی
  2. انتخاب مدل پرده طبق دکوراسیون اتاق
  3. انتخاب پرده های کوتاه یا بلند با توجه به مساحت اتاق
  4. جنس پارچه پرده از نکات مهم در انتخاب می باشد.
  5. نور خورشید و میزان ورود آن به اتاق را نیز باید در نظر بگیرید.
  6. توجه به سردسیر یا گرمسیر بودن محل زندگی
  7. بهتر است هنگام انتخاب پرده به سن افراد توجه شود
  8. رنگ پرده از نکات بسیار مهم می باشد.
  9. توجه به طرح پارچه پرده انتخابی
  10. و در نهایت خرید پرده از گالری های مطمئن
نکات مهم برای انتخاب پرده اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب برای پرده اتاق خواب

با توجه به روانشناسی رنگ ها، طبق سلیقه شخصی می توانید رنگ ‌مورد علاقه خود را برای پرده اتاقتان انتخاب کنید. هر کدام از رنگ ها ویژگی خاصی دارد و حس ویژه ای به دیگران منتقل می کند، اما اگر بخواهیم برای پرده اتاق خواب رنگی انتخاب کنیم رنگ ‌های نود و خنثی گزینه های خوبی می باشند؛ زیرا اتاق خواب جایی است که شما پس از چندین ساعت کار روزانه به آن پناه می برید و ‌نیاز دارید که آرامش را به شما بر گرداند.

پس با توجه به نکات انتخاب پرده اتاق خواب، پس از اولویت قرار دادن سلیقه خود باید به این نکته توجه کنید که چه رنگی برای دکوراسیون اتاقتان مناسب تر است. این نکته مهم باعث می شود زیبایی اتاق چند برابر شود و بیشتر شما را جذب خود کند.

انواع پرده مناسب برای اتاق خواب

معرفی انواع پرده اتاق خواب

بهترین طرح برای پرده اتاق خواب

پرده هایی با پارچه ساده و بدون طرح:

این نوع پارچه ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که دیوار اتاق طرح های مختلف دارد یا حالت اتاق و دکوراسیون آن شلوغ است. سلایق امروزی و‌ مدرن این نوع پرده را می پسندند و اخیرا بیشتر از گذشته استفاده می شود.

انواع پرده های طرح دار به شرح زیر می باشند:

  • طرح داماسک

این پرده از انواع پرده هایی است که بیشتر در منازلی با سبک کلاسیک استفاده می شود. طرح داماسک پرده اتاق، حالت تجملی به فضای شما می بخشد. طرح پرده از جمله  نکات بسیار مهم برای انتخاب پرده اتاق خواب می باشد.

  • طرح هندسی

اشکال هندسی بر روی پرده ها نتیجه سبک مدرن هستند که در گروه مدل های بسیار ساده و شیک قرار می گیرند. اگر شما هم به مد اهمیت می دهید، پرده هایی با طرح هندسی انتخاب خوبی می باشد.

پرده با طرح های هندسی

  • طرح گل دار

در انواع پرده اتاق خواب؛ پرده هایی که طرح گل دارند، بیشتر سبک کلاسیک تلقی می شوند و در اتاق هایی که سبک و دکوراسیون داخلی مدرنی دارند نباید استفاده شود. پس هنگام انتخاب پرده اتاق خود به نکات ریز موجود در اتاق دقت نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • طرح راه راه

پرده هایی با طرح راه راه برای همه دکوراسیون ها مناسب است و در هر اتاق با هر سبکی، از آن می توان استفاده کرد. دقت داشته باشید که خط های افقی باعث عریض نشان دادن پنجره می شود و برعکس خط های عمودی باعث کشیده تر نشان دادن آن ها می شود.

پرده با طرح های ساده

سخن پایانی

همانطور که دیدید پرده های مختلفی وجود دارد که برای انتخاب آن ها باید به نکات خاصی توجه نمود. ما این نکات را در ده‌ عبارت تحت عنوان 10 نکته مهم برای انتخاب پرده اتاق خواب خلاصه کردیم و در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. گالری پردینو با ارائه به روزترین مدل ها و مرغوب ترین پارچه ها در خدمت شما عزیزان می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *