نحوه شستشوی پرده لوردراپه

بهترین روش های شستشوی پرده لوردراپه

پرده های گرد و خاکی نه تنها ناخوشایند هستند، بلکه می توانند باعث بروز بیماری در افراد مبتلا به آلرژی و کودکان خردسال شوند. شستشوی برخی از پرده ها از جمله پرده لوردراپه به دلیل جنس پارچه آن، نیازمند رعایت برخی از نکات است تا پرده به هنگام شستشو آسیب نبیند. در این مقاله قصد داریم به بررسی شستشوی پرده لوردراپه بپردازیم.

پرده های زبرا بسیار لطیف هستند و باید به صورت تخصصی تمیز شوند، با دستمال و جاروبرقی می توان آن ها را به نحو احسن پاکیزه کرد، از همین روش می توان برای پرده شید اداری نیز استفاده کرد.

به دلیل این که از سه جنس پارچه برای تولید پرده رومن استفاده می شود، باید در شستشوی آن دقت کنیم، اما می توانید پارچه های ضخیم را با استفاده از ماشین لباسشویی به راحتی تمیز کنید.

پرده لوردراپه جزء پرده های عمودی محسوب می شود، این مدل از پرده ها در کارخانه به صورت آماده تولید می شوند.

روش های شستشوی پرده لوردراپه

قبل از فرآیند تولید پرده، پنجره مد نظر به صورت دقیق اندازه گیری می شود، بنابراین هر پرده مخصوص یک پنجره می باشد.

جنس این نوع پرده با پرده های پارچه ای یا توری متفاوت است، و به صورت نوار های باریکی است که به صورت مجزا از هم، به وسیله زنجیر، بر روی میل پرده متصل می شوند.

پرده لوردراپه به صورت عمودی باز و بسته می شود و می تواند به صورت یک طرفه یا دو طرفه باشد.

شستشوی پرده لوردراپه بسیار آسان است، اما برای کثیف شدن دیرتر آن ها می توان زمان نظافت منزل، پرده ها را نیز گردگیری کرد تا آلودگی وارد بافت پرده ها نشود، با این ترفند مدت فاصله زمانی شستشوی آن افزایش می یابد.

نکات مهم پیش از شستن پرده لوردراپه

شستشوی پرده لوردراپه به صورت مرتب، باعث افزایش ماندگاری و دوام آن ها تا چندین سال می شود. لازم نیست این پرده ها ‏به صورت هفتگی یا ماهانه تمیز شوند، می توانید سالی یک بار یا نهایتا دو بار با کمک خدمات پرده شویی، لوردراپه خود را ‏پاکیزه کنید.‏

اگر قصد گردگیری نوار های باریک پرده را دارید، لازم به جدا کردن آن از چوپ پرده نیست؛ فقط کافیست از ابزار هاَی مخصوص ‏جاروبرقی استفاده کنید تا تمام کثیفی های موجود را از بین ببرید.‏

برای شستشوی پرده لوردراپه هرگز از پارچه نمدار استفاده نکنید، این کار باعث ایجاد لکه های بد رنگ بر روی پرده می شود.‏

گردگیری پرده لوردراپه با جارو برقی

دقت کنید که قبل از شستشوی پرده لوردراپه، با استفاده از جاروبرقی گرد و خاک های آن را از بین ببرید، این کار زمان کمی از ‏شما می گیرد و با انجام آن در هر هفته می توانید همیشه قبل از شستشو با جاروبرقی گرد و خاک را از بین ‏ببرید. گردگیری و جاروکشی پرده زبرا در هفته، کمتر از ۵ دقیقه وقت می گیرد ولی همین کار ساده موجب حفظ کیفیت آن ‏می شود.

روش شستشوی پرده لوردراپه

برای شستشوی پرده لوردراپه باید نوار های باریک را یکی ‌یکی از میل پرده جدا کنید، توجه کنید که این کار بسیار آسان می باشد.

پس از جدا کردن نوار ها، نوبت به شستشوی آن می رسد. ممکن است فکر این را داشته باشید که آب داغ برای شستشوی پرده لوردراپه بسیار مناسب می باشد، اما این طور نیست؛ اگر دمای آب بسیار داغ باشد می تواند قسمت های چسپ خورده لبه آن ها را باز کند، اگرچه هرچه دمای آب بیشتر باشد برای شستشو مناسب تر است اما ریسک نکنید. آب نسبتا گرم هم کار شستشو را به خوبی انجام می دهد. آب ولرم هیچ آسیبی به پرده ها وارد نمی کند، و بافت پارچه تخریب نمی شود.

در یک ظرف بزرگ آب ولرم ریخته، برای شستشوی پرده لوردراپه از مواد شوینده مخصوص  استفاده کنید، نوار ها را در داخل ظرف قرار داده و با اسفنج تمیز کنید.

روش شستشوی پرده لوردراپه

شما می توانید زمانی که پرده لوردراپه متصل به میل است هم آن را تمیز کنید. برای این کار یک اسفنج را در مخطولی از آب ولرم و مواد شوینده بزنید و با آن پرده را تمیز کنید. با قرار دادن یک پارچه یا یک روزنامه می توانید از چکیدن آب کثیف بر روی زمین جلوگیری کنید.

قرار گرفتن همواره پرده در معرض نور خورشید، باعث شکننده شدن پارچه ها حتی پارچه های محکم می شود، به همین دلیل ‏حتما از آب ولرم یا خنک برای شستشوی پرده لوردراپه استفاده کنید.‏

در هر دو روش، پرده نیاز به آبکشی دارد. نوار های باریک لوردراپه را نیز می توانید داخل ماشین لباسشویی گذاشته و با دور کم آن ها را بشویید.

خشک کردن پرده لوردراپه

خشک کردن پرده با خشک کن ماشین لباسشویی باعث کوچک تر شدن نوار های پرده می شوید و دیگر هم سایز پنجره شما نیست. در سرویس های پرده شویی، خشکشویی با روش های مختلفی انجام می شود و به پارچه صدمه ای وارد نمی شود اما در شستشوی ماشینی و یا دستی، پارچه حتما باید در هوای آزاد خشک شود.

بهترین روش برای این کار زمانی است که پرده هنوز رطوبت کمی دارد، با نصب وزنه های کوچک در انتهای لوردراپه می توان باعث جلوگیری از چین خوردگی و ایجاد سهولت در خشک شدن پارچه شد.

خشک کردن پرده لوردراپه در هوای آزاد

لکه گیری پرده لوردراپه

اگر قصد شستشوی پرده لوردراپه به صورت کامل را ندارید، می توانید با لکه گیری به تمیزی پرده اداری یا خانگی خود کمک کنید. برای لکه گیری کافی است از یک دستمال و یا برس کوچک استفاده کنید؛ اما بهترین راه، استفاده از جارو برقی با مکش کم و برس های کوچک آن می باشد. برای پاکسازی پرده کرکره فلزی می توان ‏از یک دستمال و یا برس استفاده کنید.

شستشوی پرده لوردراپه با ماشین لباسشویی

اگر برای شستشوی پرده لوردراپه از ماشین لباسشویی استفاده کرده اید، برای گرفتن آب آن از دستگاه خشک کن استفاده نکنید. زیرا همینطور که قبلا گفته شد باعث کوچک شدن نوارهای پرده می‌شود. اگر امکانش را داشتید، پارچه ها را بر روی درخت و یا بندی قرار دهید تا به صورت کامل خشک شوند. از طرفی با قرار دادن نوار های پرده در یک پارچه، می توانید از گره خوردن آن ها در لباسشویی جلوگیری کنید

یکی از خدمات سایت پردینو شستشوی انواع پرده هاست اگر شما زمان کافی برای شستن پرده ها ندارید می توانید از خدمات مجموعه پردینو استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره رایگان
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *