از پرده لوردراپه در چه فضاهایی استفاده می شود؟

از-پرده-لوردراپه-در-کجا-استفاده-می-شود

پرده لوردراپه در رستوران‌ها، ادارات و بسیاری از مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پرده به دلیل نصب سریع و آسان، دوام بسیار بالا و پایین‌بودن قیمت مورد توجه عموم قرار گرفته است. پرده لوردراپه در رنگ و طرح‌های مختلف همچون گل‌دار، چوب، ترمه، جناغی، تصویری، ورزشی و بیش از ۱۰۰ نوع طرح دیگر تولید و در بازار عرضه می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به راحتی بین مبلمان و پرده منزل خود تناسب ایجاد کنید.

پرده لوردراپه در واقع از تعدادی پره عمودی، یک ریل آلومینیومی و پارچه‌های تیغه‌ای تشکیل شده است، که به طور کاملا منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. با استفاده از یک اهرم می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد. این پرده‌ها معمولا در محیط‌های تجاری و اداری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین باید بگوییم که در محیط‌های مسکونی هم کم استفاده نمی‌شود، بلکه افراد زیادی از آن در پذیرایی، آشپرخانه و اتاق‌خواب خود استفاده می‌کنند.

استفاده از پرده لوردراپه در منزل

جهت خرید پرده لوردراپه باید در ابتدا به نوع سبک و پوشش محیط توجه داشته باشید. برای مثال در صورتی که برای اتاق نشیمن قصد خرید این نوع پرده را دارید، باید به سبک و رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن منزل خود دقت کنید. شما می‌توانید با توجه به محیط، پرده‌ای متناسب با آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر رنگ‌بندی منزل شما تیره می‌باشد، باید تا حد ممکن از ترکیب رنگ‌ها در پرده بهره ببرید، و پرده‌ای به رنگ تیره انتخاب و خریداری نکنید.

در صورتی که بخواهید پرده اتاق خواب کودکان را بخرید، حتما باید به علایق و سلیقه آن‌ها توجه داشته باشید. طرح و رنگ‌های شاد مورد علاقه آن‌ها می‌تواند انتخاب خوبی به عنوان هدیه برای فرزندان شما باشد. در انتخاب پرده برای کودکان، توجه به تیره‌نبودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. حال اگر قصد خرید لوردراپه را برای اتاق خواب بزرگسالان دارید، سعی کنید از رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش مثل آبی استفاده کنید.

چاپ-تصویر-بر-روی-لوردراپه

 نوع  PVCاین پرده‌ها دارای دو زیر مجموعه متفاوت می‌باشد. نوع ساده آن معمولا در ادارات به عنوان سایه‌گیر و پرده استفاده می‌شود. نوع تصویری آن نیز در مهدکودک‌ها و منازل جهت ایجاد رنگ‌بندی مناسب بر پایه نور خورشید استفاده می‌شود. نصب و باز و بسته‌کردن آن نیز به آسانی انجام می‌شود.

استفاده از پرده لوردراپه در اداره

دکوراسیون اداری نوع خاصی از دکوراسیون می‌باشد، که از ساختار و عناصر هماهنگ و خاصی مرتبط با فضای اداری استفاده می‌شود. در نتیجه این ساختار موجب محیطی ایده‌آل برای ارباب رجوع و کارمندان می‌شود. در صورتی که شما نیز در یک محیط اداری فعالیت کرده و علاقه‌مند به علم دکوراسیون هستید، قطعا این را می‌دانید که دکوراسیون‌های اداری امروزه نه تنها فاکتوری مهم برای زیبایی محیط محسوب می‌شوند، بلکه از نظر روانشناسی نیز بر روی عملکرد افراد بسیار تاثیرگذار است.

 یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین عناصر موجود در هر دکوراسیون، پرده می‌باشد. انتخاب صحیح پرده می‌تواند به شما در داشتن محیطی مدرن، کمک کند. همان طور که می‌دانید، پرده‌های اداری، دارای انواع مختلفی هستند. این پرده‌ها شامل پرده دو مکانیزم، پرده زبرا، پرده لوردراپه، پرده شید، پرده کرکره فلزی، پرده کرکره چوبی و پرده کرکره عمودی می‌باشند.

 هر کدام از این پرده‌ها در فضاهای خاص خود و نسبت به نوع کاربرد و ظاهری که دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما نیز پس از آن که برای انتخاب پرده بودجه مورد نظر خود را در نظر گرفتید، می‌توانید یکی از انواع آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. در همه‌ی بخش‌های سازمانی، پرده اداری استفاده می‌شود؛ حال در صورتی که در انتخاب آن اشتباه کنید نه تنها باعث هدر‌دادن هزینه‌ی زیادی شده‌اید، بلکه در انتخاب هارمونی بین عناصر محیط هم به مشکل می‌خورید.

خرید پرده لوردراپه

احتمالا اهمیت پرده در اتاق خواب و خانه خیلی به چشم نخورد، ولی شرایطی که در محیط‌های اداری حاکم است باید به صورتی باشد که علاوه بر رسمی‌بودن محیط و داشتن نظم، با مخاطب خود و هر سلیقه‌ای ارتباط برقرار کند و جذاب و منحصر‌به‌فرد باشد.

مزایا و معایب پرده لوردراپه

  • معایب پرده لوردراپه

از معایب پرده لوردراپه می‌توان به باز و بسته‌کردن آن اشاره کرد، که حتما باید نوارهای پرده به صورت عمود و موازی همدیگر بر روی پنجره قرار گیرند، در غیر این صورت لوازم پرده به سرعت خراب شده و عمر مفید آن‌ها کم می‌شود. تقریبا می‌توان گفت هیچکدام از پنجره‌ها با اندازه‌گیری در ارتفاع مشکلی ندارند بجز پرده لوردراپه.

 یکی از دلایل آسیب‌دیدگی و خراب شدن این پرده‌ها این است که دارای لوازم و قطعات زیادی هستند، که برای هر متر مربع تقریبا ۵۰ قطعه نیاز است. به علت قدمت طولانی پرده عمودی در طراحی جدید، از این پرده به عنوان پرده پذیرایی کمتر استفاده شده، مگر به عنوان آستر مورد استفاده قرار گیرد. حرکت نکردن نوارهای پرده عمودی، جرم‌گرفتگی ریل پرده و شکستگی قطعات که موجب عدم حرکت و گیر‌کردن نوار‌ها در کانال می‌شود، دلیل خرابی پرده لوردراپه می‌باشد.

پرده لوردراپه

  • مزایای پرده لوردراپه

با وجود این که این نوع از پرده‌ها از قطعات زیادی تشکیل شده‌اند، ولی در صورت استفاده مناسب از آن‌ها، همچنان عمر طولانی خواهند داشت. در برخی مکان‌ها پرده‌های شید و زبرا به علت قرار گرفتن در جهت باز‌شدن پنجره، امکان نصب آن‌ها وجود ندارد و فقط پرده‌ای مناسب است که به کنار باز می‌شود، مثل پرده لوردراپه و پرده پارچه‌ای.

جمع‌بندی

نصب و استفاده پرده‌ لوردراپه به آسانی صورت می‌گیرد. برای نصب این پرده به هیچ دانش و تجربه‌ای نیاز نیست و این کار را می‌توان به سادگی انجام داد. باز و بسته‌کردن این پرده به وسیله یک اهرم یا نخ کناری به سهولت قابل انجام است. ناگفته نماند که قابلیت شستشوی این نوع پرده و عدم نیاز به اتوکردن آن در طولانی مدت هم استفاده از آن را ساده کرده‌اند.

 به یاد داشته باشید که انتخاب یک پرده مناسب علاوه بر زیبایی، قابلیت تنظیم نور را نیز برای محیط مورد نظر شما ایجا می‌کند. هیچ جای نگرانی در انتخاب پرده در صورتی که فضای محیط اداره یا اتاق شما از کاغذ دیواری برای دیوارها استفاده شده باشد، نیست. قطعا می‌توانید انتخابی مناسب داشته باشید زیرا تنوع پرده‌ها امروزه بسیار زیاد شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۷ رای

2 thoughts on “از پرده لوردراپه در چه فضاهایی استفاده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *