چاپ تصویر بر روی انواع پرده

چاپ-تصویر-بر-روی-پرده

امروزه پرده‌ها در دکوراسیون داخلی منازل یک نقش کاملاً مهم و اساسی دارند. به همین دلیل انتخاب رنگ و طرح پرده در جلوی محیط منزل اهمیت زیادی پیدا کرده است. امروز صنعت چاپ با پیشرفت‌های زیادی که داشته است، می‌تواند بر روی انواع پرده طرح و نقشه‌های دلخواه و سلایق افراد را به سادگی چاپ کند. شرایط مناسب چاپ پرده این امکان را به وجود آورده است تا افراد سلیقه خودشان را در دکوراسیون داخلی خود به نمایش بگذارند.

به همین دلیل چاپ پرده طرفداران زیادی پیدا کرده است چرا که دکوراسیون و زیبا سازی محیط منزل معمولاً طبق سلیقه فردی انجام می‌شود و بر همین اساس پرده نیز می‌تواند طبق سلیقه خود اشخاص طراحی شود. هزینه انجام چاپ پرده مناسب است و برای چاپ هر نوع طرحی محدودیتی وجود ندارد و به راحتی می‌توان هر طرحی را در ابعاد مختلف اجرا کرد. در این مقاله چاپ تصویر بر روی انواع پرده را بررسی خواهیم کرد.

امکان چاپ تصویر بر روی چه پرده‌هایی وجود دارد؟

پارچه‌های متنوع معمولاً قابلیت چاپ هر طرحی را دارند. امروزه به دلیل استفاده از پارچه‌های خاص در تولید پرده می‌توان در اکثر پرده‌ها طرح‌های مختلف و تصاویر متفاوت را چاپ کرد. پارچه‌های تکست تایل خاصیت رنگ‌پذیری فوق‌العاده زیادی دارند و نه تنها حالت مات و جذاب دارند، بلکه شفافیت چشمگیری نیز خواهند داشت. همچنین پارچه‌های دیگری مثل سلولیت نیز برای چاپ طرح‌های مختلف بر روی آن مناسب هستند. در ادامه چاپ تصویر بر روی انواع پرده ها را به شما معرفی می کنیم.

چاپ تصویر سه بعدی بر روی پرده

به دلیل پیشرفت‌های زیاد تکنولوژی و صنعت چاپ، تحولات مختلف زیادی در صنعت دکوراسیون داخلی و اکسسوری منازل اتفاق افتاد. دستگاه‌های بسیار جدیدی توانایی چاپ تصاویر و انواع طرح‌ها با کیفیت فوق‌العاده و دوام بالا را بر روی پرده‌ها و کاغذ دیواری‌ها پیدا کردند. به همین دلیل امروزه شاهد انواع پارچه‌ها یا کاغذ دیواری‌ها با انواع طرح‌ها هستیم.

پرده‌ها نیز دارای طرح‌های سه بعدی کاملاً متفاوت با پرده‌های نساجی هستند و استقبال زیادی از آن‌ها می‌شود؛ چرا که سلایق افراد متفاوت را در بر دارند. برای طراحی این پرده‌ها از پر مخاطب‌ترین طرح مثل گل استفاده می‌شود که دارای حالت سه بعدی هستند. این طرح‌ها به دلیل این که با دستگاه یو وی چاپ می‌شوند، در برابر شستشو و تغییر رنگ دوام زیادی دارند.

چاپ بر روی پرده‌های هازان

بر روی پرده‌های هازان معمولاً انواع طرح‌های سنتی، طرح گل، طرح منظره و عکس‌های طبیعت، طرح‌های مختلف سه بعدی، طرح‌های مختلف مخصوص اتاق خواب کودک می‌توان انجام داد. هر تصویری را که به آن علاقه دارید معمولاً نمی‌توانید بر روی این پرده‌ها چاپ کنید و سفارش چاپ طرح پرده از بزرگترین مزایای استفاده از این نوع پرده‌ها است.

چاپ-نصاویر-کودک-بر-روی-پرده

هر چه جنس پرده هازان چاپی کیفیت بیشتری داشته باشد، رنگ‌های مورد استفاده در چاپ پرده نیز کیفیت بیشتری دارند و در نتیجه پرده زیباتری خواهید داشت. به همین دلیل این پرده‌ها قابلیت استفاده در فضا‌های مختلف را دارند و شما می‌توانید هر نوع تصویر را با بالاترین کیفیت رنگ در اتاق یا منزل‌تان داشته باشید. چاپ تصویر بر روی پرده‌های هازان محدودیت ندارد و در هر ابعادی قابل اجرا است.

چاپ بر روی پرده‌های شید

پارچه مخصوص که برای چاپ پرده شید مورد استفاده قرار می‌گیرد پارچه تکست تایل است. این پارچه دارای دو جنس چینی و کره‌ای است که معمولا جنس کره‌ای آن محبوبیت زیادی دارد. چرا که رنگ‌ها بر روی این پرده شفافیت زیادی دارد و رفلکت نور نیز ندارد. نوع چینی پرده شید نازک تر است و قیمت کمتری دارد و برای چاپ پرده شید مناسب‌تر است چرا که به راحتی توسط دستگاه پرده جمع کن به صورت رولی باز و بسته می‌شود.

چاپ-لوگو-بر-روی-پرده

 همچنین برای چاپ تابلو‌های نقاشی و پرده های عکاسی نیز از این نوع پرده ها استفاده می‌شود. چاپ طرح‌های گوناگون بر روی پرده شید معمولاً در آشپزخانه منازل، محل کار، لوگوی شرکت‌ها بر روی پرده اداری و همچنین انواع مختلف قسمت‌های منزل مناسب است. برای چاپ طرح بر روی پرده شید معمولاً محدودیتی وجود ندارد و هر نوع طرحی که متناسب با سلیقه مشتری و سفارش آن ها باشد، بر روی پرده چاپ می‌شود.

چاپ بر روی پرده لوردراپه

این پرده‌ها دارای برش‌های ۱۰ سانتیمتری عمودی هستند و با استفاده از یک زنجیر یا نخ به سمت چپ یا راست جمع و باز می‌شوند. پرده لورادراپه نیز متناسب با طرح مشتری قابلیت چاپ هر نوع تصویری را دارد اما چاپ پرده لوردراپه از دو ایراد اساسی برخوردار است. یکی اینکه این پرده‌ها اگر از نزدیک نگاه کنید معمولاً دارای تشخیص درست از عکس نیستند و به خاطر برش‌های عمودی که بر روی پرده وجود دارد، قسمت‌هایی از عکس در زیر قسمت دیگر قرار می‌گیرد و دارای خطای دید است.

چاپ-پرده-بر-روی-لوردراپه

به همین دلیل اگر از زاویه درست به این پرده نگاه نکنید، تصاویر درهمی مشاهده می‌کنید و دوم اینکه اگر بخواهید قسمتی از اتاق نور داشته باشد، کل تصویر را به هم میریزد و تصویر یا لوگوی شما دیگر واضح و خوانا نخواهد بود. دقت داشته باشید در قسمت‌هایی از منزل که فضای کافی در اختیار ندارید معمولاً قاب ۴ سانت از اندازه‌گیری شما بزرگ‌تر خواهد بود و اگر با محیط همخوانی نداشته باشد، در این صورت ممکن است زیبایی محیط شما را به هم بزند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره چاپ تصویر بر روی انواع پرده ‌ها صحبت کردیم. پرده‌های مناسب برای چاپ تصویر و معرفی کردیم. همچنین انواع طرح‌های چاپ شده بر روی پرده‌های مختلف را نیز بررسی کردیم. نحوه چاپ تصاویر سه بعدی، چاپ تصویر بر روی پرده‌های شید و هازان و لوردراپه را بیان کردیم. اگر بخواهید پرده منزل، پرده اتاق خواب یا محل کارتان را بر اساس سلیقه خودتان طراحی کنید، می‌توانید اطلاعات موجود در این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید و پس از آن طرح مورد نظرتان را برای چاپ سفارش دهید. سعی کنید برای رسیدن به نتیجه مناسب در چاپ تصویر بر روی انواع پرده ها ابتدا دکوراسیون محیط را در نظر بگیرید و سپس طرح متناسب با آن انتخاب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *