با پرده زبرا بیشتر آشنا شویم

نمونه هایی از پرده های شید و زبرا

پرده زبرا (شید زبرا) ترکیبی از از پرده شیدرول و پرده کرکره‌ای است که به این نوع پرده با توجه به ظاهر آن دبل رول نیز گفته می شود. این نوع پرده دارای طراحی خلاقانه  و همراه با سبک نوینی است که در کنار یک دکوراسیون داخلی مناسب و هماهنگ می تواند جلوه زیبایی به محیط خانه شما ببخشد.

شیدهای زبرا به صورت دوبل تولید و مونتاژ شده و بهره مندی از این ویژگی باعث می شود که پرده همراه با امکان سایه و روشن ارایه شود که این موضوع مخصوصا برای دفاتر اداری و محیط های رسمی بسیار حائز اهمیت می باشد.

حال اگر شما می خواهید همزمان از یک پارچه ضخیم به همراه یک پارچه توری نازک به منظور طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان استفاده کنید نگران نباشید پرده زبرا برای این نوع منظور طراحی شده است.

پرده های زبرا، پرده های راه راه دو لایه ای هستند از تور و پارچه متصل به هم تشکیل شده اند. شما می توانید این پرده را به طور کامل بالا زده و اجازه دهید نور وارد محیط شود یا بسته به مدل آن (دستی یا موتوری)، به وسیله زنجیر یا ریموت کنترلی که دارد، آن را به گونه ای تنظیم کنید که سایه ایجاد کرده و میزان نور وارد شده به محیط را به اندازه دلخواه (بین ده تا پنجاه درصد) تغییر دهید. به طور کلی پرده های زبرا دارای تمام ویژگی ها و قابلیت های پرده شید رول، پرده کرکره ای و پرده توری می باشند.در وبسایت پردینو می توانید علاوه بر مشاهده نمونه کارها و سفارش و خرید پرده، از مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

پرده های شید زبرا در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار در دسترس هستند و به دلیل همین تنوع بالا، بسیار پرطرفدار بوده و امکان هماهنگ شدن با هر دکوراسیون و چیدمانی را دارند. شما می توانید مانند پرده های شید رول، تصویر مورد نظر خود را روی این پرده ها نیز چاپ کنید؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل قسمت های از جنس توری که دارد، کیفیت تصویر چاپی به خوبی کیفیت تصویر چاپ شده روی شید رول نخواهد بود. نصب پرده های شید زبرا آسان بوده و این پرده ها دوام بالایی دارند. از شیدهای زبرا در اتاق خواب، سالن و آشپزخانه منازل مسکونی و همچنین در محیط های اداری و تجاری استفاده می شود.

نحوه جمع شدن شید زبرا مشابه شید رول بوده و در هر دو نوع دستی و پرده برقی (کنترل با ریموت) این مدل از پرده ها، پارچه در قاب بالای پرده به صورت رول جمع می شود. پرده شید روز و شب یا شید دبل که در ایران به زبرا دو مکانیزم یا زبرا دوبل معروف شده است نیز گونه دیگری از شید بوده که بسیار شبیه به پرده زبرا می باشد. با این تفاوت که دو قسمت توری و پارچه ای آن کاملا مجزا بوده و به وسیله زنجیرهایی که دارند، به طور جداگانه باز و بسته می شوند.

پرده های زبرا خاصیت آنتی باکتریال و ضد چربی دارند و به دلیل عدم جذب دوده شست و شوی آن ها چندان دشوار نخواهد بود. در ادامه قصد داریم نحوه صحیح شست و شوی پرده های زبرا را آموزش دهیم. همان طور که در بالا نیز گفته شد، این پرده ها از دو لایه توری و پارچه ای تشکیل شده اند. بنابراین شست و شوی پرده امر جدی و مهمی بوده و باید به منظور جلوگیری از تجمع گرد و خاک و نفوذ آلودگی به تار و پود بافت پارچه حداقل یک بار در هر فصل شسته شوند. در این صورت می توان از بروز عوارضی مانند ایجاد حساسیت نیز پیشگیری کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *