شست و شوی پرده زبرا

بر اساس سلیقه و میزان نظافتی که در منزل یا محل کار انجام می دهید، میتوانید به صورت هفتگی، فصلی یا سالانه پرده های محل مورد نظر را نظافت و شستشو نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه شستشو پرده های زبرا را به شما آموزش دهیم.

شست و شوی پرده زبرا: به صورت هفتگی

برای پاکیزه نگاه داشتن یا تمیز کردن هفتگی این نوع پرده ها می توانید از بخارشوی یا شامپو فرش استفاده نمایید. در این روش شما نیازی به جدا کردن پرده ها ندارید که باعث می شود در زمان صرفه جویی کنید.

در این روش کافی است پرده را کاملا باز کرده و کمی مایع ظرف شویی یا شامپو فرش بر روی یک ابر تمیز ریخته و آن را به آرامی روی پرده بکشید و پس از گذشته 5 دقیقه با بخار شوی پرده را تمیز نمایید.

شست و شوی پرده زبرا: به صورت فصلی

این نوع شستشو معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که پرده شما به اندازه کافی کثیف شده باشد. باید ابتدا پرده را از دیوار یا سقف جدا نمایید. در یک سطل آب مقداری شوینده را بریزید و خوب در آب حل نمایید و حال با استفاده از یک اسفنج نرم یا پارچه تمیز، پرده را به آرامی پاک نمایید.

توجه داشته باشید این شوینده نباید خیلی قوی یا بسیار اسیدی و آنزیم دار باشد، زیرا به بافت پرده شما آسیب وارد می کند. پس از آن که پرده به مواد شوینده آغشته شد، آن را با فشار کم آب، آبکشی نمایید و ترجیحا جلوی آفتاب آویزان کرده تا خشک و چروک نشود. پس از خشک شدن کامل پرده، مجددا آن را نصب نمایید.

مراحل شست و شوی پرده زبرا

  1. پرده را در بازترین و پایین ترین حالت قرار دهید تا بتوانید تمام آن را تمیز کنید.
    هیچ گاه سعی نکنید فقط قسمت کثیف شده را تمیز کنید. زیرا این کار در دراز مدت باعث تغییررنگ پرده ها می شود.
  2. .برای تمیز کردن پرده از جاروبرقی استفاده کنید.
    سری برس مانند جاروبرقی را وصل کرده و جارو را از سمت چپ به راست حرکت دهید. سپس به همین شکل تا پایین ادامه دهید.
  3. مقداری مایع صابون یا مایع ظرف شویی ملایم را در آب ولرم حل کنید.
    مقدار 1 قاشق (15 میلی لیتر) صابون و 4 فنجان (1 لیتر) آب را در داخل یک ظرف ریخته و خوب هم بزنید تا صابون به طور کامل در آب حل شود. از مصرف هرگونه مواد پاک کننده شیمیایی و سفید کننده خودداری کنید. این مواد ممکن است به رنگ پرده شما آسیب برساند.
  4. یک حوله و یا اسفنج را به محلول آب و صابون آغشته کرده و آن را خوب فشار دهید تا آب اضافی از آن خارج شود.
  5. از بالا به پایین شروع به تمیز کردن کنید.
    از یک سمت و از بالاترین قسمت پرده شروع کرده و با حرکات چپ و راست تا انتهای سمت مقابل پرده را تمیز کرده و به همین شکل تا پایین ادامه دهید.
  6. بهتر است در حین کار چند مرتبه اسفنج خود را بشویید و اگر حوله یا اسفنج به حدی کثیف شده بود که نمی شد آن را تمیز کرد، حتما آن را تعویض کنید.
  7. برای لکه های سخت تر از پاک کننده های لکه مخصوص پارچه استفاده کنید. توضیحات روی بسته بندی را به دقت بخوانید و سپس آن را روی یک گوشه از پرده امتحان کنید و اگر مشکلی پیش نیامد، تمام پرده را با استفاده از آن تمیز کنید.
  8. پرده را باز نگه داشته و آویزان کنید تا کاملا خشک شود.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *