نکاتی که برای نصب پرده رومن باید بدانید

نصب پرده رومن

از جدیدترین پرده هایی که در بازار معرفی شده اند پرده های رومن هستند که متناسب برای نصب در هر دکوراسیونی هستند. اما خب با توجه به بروز بودن این پرده ها اکثرا افراد با نصب پرده رومن ناآشنا هستند. برخلاف پرده هایی که تا به الان مشاهده کرده ایم به صورت عمودی باز و بسته می گردند که این نکته کاملا برای کنترل نور در محیط به ما کمک می نماید.

این پرده از یک تکه پارچه دوخته شده است که در زمان بستن آن به زیبایی بر روی خود جمع می گردد. نصب آنها به گونه ای است که شما می توانید به راحتی در زمانی حدود 3 الی 4 ساعت این کار را انجام دهید. معمولا این مدل پرده را به دو روش می توانیم نصب نماییم یا با استفاده از یک پایه داخلی یعنی جایی که پرده در قاب پنجره از آنجا آویزان می شود یا با بهره گیری از یک پایه خارجی یعنی نقطه ای که پرده ها از دیوار بالای پنجره به آن متصل شده اند.

سفارش نصب پرده رومن

دوخت و نصب پرده رومن

دوخت این مدل پرده از دوخت سایر پرده ها پیچیده تر است به همین دلیل هر خیاطی نمی تواند سفارش دوخت این مدل را قبول نماید. برای دوخت راحت تر و نگهداری پرده رومن معمولا از پارچه هایی که از جنس: بافت، مخمل، گونی و کتان هستند استفاده می کنند. چرا که این پارچه ها در حالت عادی کش نمی آیند به همین دلیل پس از دوخت به ندرت چروک می شوند. پس شما در هنگام خرید پارچه برای پرده رومن باید دقت کنید که پارچه ضخیم و یا نرم نباشد.

دوخت و نصب پرده رومن

به علاوه در مرحله دوخت پرده باید به اندازه و ابعاد آن بسیار دقت کرد چرا که 1 سانت کم و زیاد از عرض پارچه باعث کج شدن پرده خواهد شد. برای دوخت آن نیاز به لوازم زیادی نیست فقط کافی است در کنار خود چسب دو طرفه و نوار رفلت داشته باشید. نوار رفلت از نوارهایی است که بسیار باریک بوده و می تواند به صورت حلقه دار و یا بی حلقه باشد. نوار رفلت به این شکل در نصب پرده رومن کاربرد دارد زمانی که ما نخ های قرقره را از داخل این نوار عبور دهیم و میله در داخل آن قرار بگیرد با جمع کردن پرده به سمت بالا رفته و به شکل پله پله دیده می شود.

ویژگی های پرده رومن

این پرده در واقع در دسته پرده های است که به صورت فلت اجرا شده و برای دوخت آن نیازی به پارچه زیادی نیست. قیمت تمام شده آن به نسبت پرده های دیگر به این دلیل بیشتر است که برای دوخت و نصب، لوازم جانبی بسیاری را لازم دارد. از این مدل پرده افراد زمانی بهره می برند که بخواهند ویو دلنشینی از پنجره را داشته باشند. پرده های رومن را بر روی چوب پرده های گیربکسی، برقی، دستی اجرا می کنند و شیوه باز و بسته شدن آن فقط به شکل عمودی است و به هیچ عنوان به سمت چپ و یا راست اجرا نمی گردند.

اجزای لازم برای نصب پرده رومن

  1. ریل اصلی: اجزای دیگر بر روی این ریل نصب می گردند.
  2. گیربوکس و زنجبر: این قطعات را بر روی ریل اصلی سوار می کنیم.
  3. قرقره ها: قرقره ها را درون شیار قرار می دهیم.
  4. میله شش پر: این میله در واقع از داخل گیربکس و قرقره ها عبور می کند و این اجزا را به هم متصل نگه می دارد.
  5. میله گرد: این میله را همانطور که اشاره کردیم از کیسه نوار رفلت که دوخته شده است عبور می دهیم.
  6. وزنه پایین: در پرده های معمولی باید دقت کرده باشید که از یک نوار که دارای سرب است برای صاف نگه داشتن پرده بهره می برند حال از این وزنه پایین نیز به منظور صاف نگه داشتن پرده رومن استفاده می کنند.

روش های نصب پرده رومن

داشتن پایه داخلی محکم

انتخاب یک پایه داخلی محکم منوط به داشتن یک قاب پنجره مستحکم و مربع است. ما با استفاده از این پایه داخلی می توانیم پرده ها را داخل قاب پنجره آویزان نماییم. البته شرایط برای نصب زمانی بهتر است که پنجره شا به اندازه 7 الی 10 سانت عمق داشته باشد. مزیت استفاده از این روش جلوه کاملی است که به پنجره و خانه شما می دهد چرا که این پرده قسمت بالای قاب پنجره را نمی پوشاند.

شما در این روش پرده را به آن سطحی که رو به پایین است نصب می نمایند که اصطلاحا به آن سقف قاب گفته می شود. قبل از نصب بهتر است که از تراز بودن پنجره مطمئن شوید. معمولا به دلیل ساخت ضعیف قسمت بالایی پنجره ها از یک سطح ناهموار برخوردار است. البته اگر از پایه خارجی استفاده می کنید نیازی به چک کردن تراز بودن پنجره نیست چرا که پرده به پنجره متصل نیست.

روش نصب پرده رومن

نصب پرده رومن بر پایه خارجی

حال اگر فریم پنجره های شما مستطیلی است بهتر است که از پایه خارجی برای نصب پرده بهره ببرید. به علاوه اگر عمق پنجره ها کمتر از 7 الی 10 سانت است نیز این روش بسیار کاربردی تر است. برای فهمیدن اینکه پنجره مستطیلی است یا مربع با متر طول و عرض آن را اندازه بگیرید و با مقایسه اعداد اگر اختلاف بیش تر از 1.3 سانتی متر است پنجره مستطیل بوده و مناسب است که از پایه خارجی بهره ببریم.

در مواقعی که می خواهید پنجره ای را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهید و یا اگر می خواهید پارگی و یا فرسودگی قاب پنجره را بپوشانید بهتر است که از نصب پرده با پایه خارجی استفاده کنید. در این مدل نصب از براکت های فلزی که در بالای قاب پنجره نصب می گردد بهره می برند و از آنجایی که باید وزن پرده را تحمل نماید بهتر است که براکت ها را در فاصله های 7 سانتی متری قرار دهیم.

سفارش نصب پرده رومن

شما می توانید برای سفارش آنلاین پرده و نصب آن از طریق پردینو اقدام نمایید. دوخت و نصب تمامی پرده های زبرا، رومن، کرکره ای، پرده اداری، هتلی و… در پردینو با کیفیت دوخت بالا و طراحی فوق العاده اتفاق می افتد. تجربه و سابقه تیم طراحی ما به شما عزیزان کمک می نماید تا متناسب به فضایی که دارید بهترین مدل پرده را انتخاب نمایید. پردینو از انتخاب پرده تا نصب آن همراه شما می باشد. هدف ما کسب رضایت کامل مشتریان گرامی بوده و هست.

سفارش نصب پرده رومن
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *