انتخاب و خرید مناسب ترین پرده برای فصل زمستان

پرده مناسب برای فصل زمستان

در فصل زمستان با سرد شدن هوا پرده های حریر و با پارچه های نازک دیگر گزینه مناسبی نیستند و باعث هدر رفت انرژی و همچنین ورود هوای سرد به منزل می شود. در این مقاله به بررسی انواع پارچه و پرده مناسب برای فصل زمستان می پردازیم.

جنس پرده انتخابی برای زمستان

پرده های مخمل 

مخمل پارچه ای ضخیم است که مانع از ورود سرما به داخل خانه می شود، برای خانه هایی که پنجره های بزرگ و غیر دوجداره دارند به عنوان یک عایق عالی عمل میکند و همچنین مانع از هدر رفت گرما و انرژی می شود. پارچه مخمل مناسب ترین جنس پرده برای فصل زمستان است. پرده های مخمل به دلیل ضخامت زیادی که دارند علاوه بر سرما می توانند عایق نور و تا حدودی صدا باشند.

پرده هازان کتان

پرده هازان چاپی با جنس کتان و ظاهری شیک، می تواند برای زمستان پرده مناسبی باشد همچنین به راحتی با بسیاری از سبک های مدرن و سنتی طراحی داخلی منزل هماهنگ می شود. کتان بسیار انعطاف پذیر است و ضخامت های مختلفی نیز دارد. اگر می‌خواهید از سرما جلوگیری کنید، می توانید از پرده ‌های هازان با بافت فشرده تر استفاده کنید. این نوع پرده مناسب برای فصل زمستان بوده و مراقبت از آن آسان و مقرون به صرفه است.

پس از انتخاب پارچه مناسب برای پرده به سراغ اندازه پرده می رویم، پرده هایی که برای زمستان مورد استفاده قرار می گیرند بهتر است کمی بزرگتر از پنجره دوخته شود تا کل پنچره را به صورت کامل بپوشاند و مانع از نفوذ سرما به داخل منزل شود. اگر پرده با اندازه درست خریداری نشود انتخاب پارچه مناسب نیز بی فایده خواهد بود و پرده کارایی مناسب را نخواهد داشت.

بهترین رنگ پرده برای فصل زمستان

روانشناسی رنگ برای دکوراسیون خانه در فصل زمستان بسیار مهم است. برخی از رنگ ‌ها در واقع می ‌توانند به شما احساس آرامش بیشتری بدهند و حس سرما را از بین برده و حس گرما را ایجاد کنند. رنگ ‌های دکوراسیون داخلی بر روحیه تأثیر می‌ گذارند و می ‌توانند طراحی داخلی آرام ‌بخش یا هیجان‌ انگیزی را ایجاد کنند.

رنگ های گرم احساس امنیت و آرامش و گرما ایجاد می کنند. در اینجا چند نمونه از بهترین رنگ ‌های پرده برای فصل زمستان برای ایجاد یک فضای گرم آورده شده است.

پرده هایی با رنگ های زرد غنی و تزئینات زرد طلایی، با نور خورشید همراه است. پرده های رنگ نارنجی برای دکوراسیون داخلی پر انرژی و شاد، عالی هستند.

پرده هایی با رنگ سبز، نارنجی و قرمز مناسب برای فصل زمستان  بوده و یک اثر محرک فوق‌العاده ایجاد می‌کنند و مردم می‌توانند در زمستان از آن لذت ببرند. این پرده ها همراه با لوازم دکوری مناسب، ایده‌ هایی عالی برای دکوراسیون زمستانی جهت ایجاد فضاهای دلپذیر، گرم و دنج هستند.

پرده هایی با رنگ‌ های گرم غنی را می‌توان با افزودن تن رنگ‌ های خنثی و رنگ ‌های سرد، غنی‌تر و زیباتر کرد. اگر پرده ها به رنگ زرد روشن و رنگ ‌های قرمز پررنگ یا سایه ‌های رنگ قهوه‌ ای مایل به قرمز تیره باشند، ترکیب ‌هایی افسانه‌ای، گرم و بسیار جذاب ایجاد می کنند.

اگر می‌خواهید رنگ جذابی را به دکوراسیون داخلی خود اضافه کنید و در عین حال ایده ‌های دکوراسیون زمستانی را نیز احساس کنید، پرده هایی با رنگ ملایم مانند قهوه‌ای روشن و بژ را می‌توان با رنگ ‌های دیوار و لوازم دکوری با رنگ‌های گرم تیره ترکیب کرد.

بهترین مدل پرده برای فصل زمستان

پرده رومن یا رومی

پرده رومن برای فصل زمستان انتخابی عالی است. این پرده ها در حالت باز شده کل فضای پنجره را می پوشانند و فضای کمی برای خروج گرما باقی می گذارند. در پردینو شما گزینه های زیادی برای انتخاب جنس  و رنگ پرده و مطابقت با دکوراسیون خود دارید. همچنین می توانید آن ها را با تعدادی آستر مختلف تهیه کنید تا اطمینان حاصل کنید که به خوبی عایق سرما هستند. فقط به یاد داشته باشید که این پرده ها باید به خوبی روی دیوار قرار بگیرند تا از نشت هوای سرد جلوگیری کنند.

پرده پلیسه لانه زنبوری

پرده‌های لانه زنبوری مانند شیشه‌های دو جداره دارای حفره ‌های هوا هستند. این حفره ها در مقاطع لانه زنبوری به عنوان عایق عمل می کنند و انتقال گرما از طریق پنجره را کاهش می دهند که مزیتی برای افزایش اثر عایق‌ و بهره‌ وری انرژی است. این پرده برای فصل زمستان و برای گرم نگه داشتن خانه شما احتمالا بهترین گزینه است.

پرده های عایق حرارتی

پرده های عایق حرارتی برای جلوگیری از نفوذ هوای سرد بیرون به داخل خانه شما طراحی شده اند. این پرده ‌ها با چهار لایه مجزا از فوم با چگالی بالا ساخته شده‌ اند تا از ورود هوای سرد به داخل خانه و همچنین از سرد شدن یا خروج هوای گرم داخل به بیرون جلوگیری کنند. پرده ‌های عایق‌ حرارتی همچنین حاوی یک پوشش مانع بخار و یک پوشش خارجی تزئینی هستند که به هدایت گرما به اتاق کمک می‌کنند.

پرده های چند لایه

این پرده به دلایل متعددی محبوب بوده و مناسب ترین پرده برای فصل زمستان است زیرا نه تنها دو لایه می تواند هماهنگی بهتری ایجاد کند، بلکه با داشتن لایه های مختلف می توانید دکوراسیون با شکوهی داشته باشید و در عین حال گرمای بیشتری را در خانه خود حفظ کنید. پرده های چند لایه فضای هوایی کوچک تری ایجاد می کنند تا از ورود هوای خنک بیرون به داخل خانه جلوگیری کنند و به پرده داخلی محافظت شده اجازه می دهند دمای اتاق را حفظ کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *