نکاتی که هنگام خرید پرده برای خانه های کوچک باید به آن توجه کنیم

پرده برای خانه¬های کوچک

پنجره چشم خانه محسوب می­شود. محیط بیرون را به فضای داخلی وصل می­کند. از طریق پنجره انرژی­های بیرونی وارد محیط می­شود. پرده بیشترین تأثیر را در انتقال این انرژی­ها دارد.

در انتخاب پرده برای خانه­‌های کوچک باید از پیچیدگی­ها پرهیز کنیم و به سمت سادگی برویم. فضای کوچک باید دارای نور بیشتری باشد. از اشیاء ساده با جزئیات کمتر استفاده شود.

در دکوراسیون فضاهای کوچک باید به نکات بسیاری توجه کرد تا بتوان از نظر بصری محیطی دلباز داشت.

یکی از آن المان­هایی که باید توجه کرد انتخاب پرده است.

پرده­ها جزء مهمترین المان­های خانه می­باشد. به فضای خانه زیبایی می­بخشد. تنظیم کننده نور محیط نیز هست

رنگ و مدل پرده انتخابی در ایجاد هارمونی و فضای بصری محیط مهم است. این رنگ­ها هستند که انرژی را از محیط می­گیرند و یا انرژی را به محیط می­دهند. بهتر است در فضای کوچک رنگ­هایی انتخاب شود که انرژی زیادی به محیط ندهد. زیرا حضور انرژی زیاد در محیط کوچک باعث خستگی چشم و کلافگی می­شود.

رنگ مناسب پرده برای خانه های کوچک

رنگ می­تواند جو و اتمسفر فضا را تغییر دهد و آن را کوچکتر یا بزرگتر نشان دهد. در فضای کوچک تا حد امکان باید از ایجاد سایه جلوگیری کرد. شناخت و استفاده مناسب از رنگ بهترین نتیجه را در انتخاب پرده فضای کوچک می­دهد. ایجاد هارمونی رنگ یکی از نکته­هایی است که خیلی باید به آن توجه کرد. وجود هارمونی رنگ باعث می­شود فضا یکپارچه دیده شود که این باعث ایجاد بزرگی فضا از نظر دید بصری می­باشد. می­توان با استفاده از ایجاد هماهنگی در رنگ، ابزار به کار رفته در اشیاء یا طرح خاص مبلمان این هارمونی را به وجود آورد.

به عنوان مثال در دیزاین داخلی با بازی رنگ­ها و هماهنگی رنگ­های پرده با سایر مبلمان هارمونی را به وجود آورد.

می­توانید از یک طرح خاص همزمان در پرده و سایر مبلمان استفاده کنید تا هماهنگی بصری ایجاد شود.

رنگ­های روشن، خنثی، سرد و پاستیلی باعث می­شوند فضا بزرگتر به نظر برسد. چون این رنگ­ها نور را به خوبی از خود عبور می­ دهند. رنگ­های جیغ و تیره مناسب فضاهای بزرگتر می­باشند.

هنگام خرید پرده برای خانه های کوچک باید به نکات زیر توجه کرد:

جنس پارچه

جنس پرده برای خانه­های کوچک  پارچه باید سبک و نازک باشد تا بتواند نور را به محیط بدهد. فضای کوچک نیاز به تهویه مناسب هوا نیز دارد. پرده فضای کوچک بهتر است از مواد سبک ساخته شده باشد تا بتواند هر دوی این شرایط را برای فضا فراهم کند. پرده­های حریر چون اغلب از پنبه و مواد سبک ساخته می­شوند مناسب­تر هستند. همینطور نور و تهویه بیشتری را به فضا می­دهند. پرده­های سلطنتی که از مواد سنگین درست شده­اند مناسب این فضاها نمی­باشند. این نوع پرده­ها چون از سقف تا کف می­باشند جلو تهویه و نور فضا را هم می­گیرند.

 طرح پارچه

 طرح پرده باید ساده باشد و از شلوغی و جزئیات پرهیز کرد. پرده های بدون والان که فضای کمتری را درگیر می­کنند بهترین نوع می باشند. پرده­های ساده که جزئیات کمتری دارند فضای بصری بهتری ایجاد می­کنند.

پرده های روشن و ساده برای خانه های کوچک

مدل های مختلف پرده برای خانه های کوچک

فضاهای کوچک را با سبک مدرن دیزاین می­کنند، چرا که زندگی مدرن در فضاهای جمع و جور می­باشد. استفاده از پرده­های سبک مدرن بهترین نوع انتخاب پرده برای خانه­های کوچک می­باشد زیرا باعث می­شود فضای کمتری بگیرند. شلوغی و پیچیدگی فضا را از نظر بصری کاهش دهد. نور بیشتری وارد فضا کند. نور طبیعی به فضا عمق می­دهد و با سایه روشن در محیط هارمونی ایجاد می­کند.

معرفی چند نمونه از پرده های سبک مدرن

پرده شید به معنی (سایه) نوعی پرده مدرن است. از جنس کتان و پلی­استر می­باشد. از آنجایی که نور مهمترین المان برای فضاهای کوچک می­باشد، با این نوع پرده می­توان به راحتی میزان نور وارد شده به فضا را تنظیم کرد. انواع مختلف این نوع پرده­ها درصدهای متفاوتی از میزان نور را در فضا پخش می­کند. استفاده از انواع پرده­های شید و زبرا به دلیل تنوع بیشتر در طرح و رنگ انتخاب پرده برای خانه­های کوچک را راحت می­کند. این نوع از پرده چون در قالب پنجره قرار می­گیرد، جای کمتری می­گیرد. به همین دلیل می­تواند انتخاب مناسبی برای خانه­های کوچک باشد. این نوع پرده انواع مختلفی دارد.

پرده شید برای خانه های کوچک

پرده شید رول: که حول یک محور می­چرخد و به صورت عمودی بالا و پایین می­شود.

پرده شید دبل یا زبرا، از جنس تور و پارچه می­باشد که به صورت موازی کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند

تفاوت این دو نوع در این است که، پرده رول ساده به طور عمودی بالا می­رود و نور بیشتری را وارد فضا می­کند. پرده دبل که دارای دو لایه می­باشد با ایجاد سایه روشن نور را وارد فضا می­کند، به طور کامل بالا نمی­رود.

پرده زبرا

نوع دیگر از پرده­های هارزان چاپی هستند. جنس آن از مخمل و کتان می­باشد. این نوع پرده برای کسانی که می­خواهند در مکان­های کوچک تنوع طرح داشته باشند کاربردی می­باشد. طرح­ها با سلیقه شما روی پرده چاپ می­شود که قابل شستشو می­باشند. تنوع طرح چاپی باعث می­شود این نوع پرده در فضاهای مختلف خانه مثل اتاق خواب­ها( که با توجه به سن می­توان طرح­های مناسب انتخاب کرد) آشپزخانه و سالن پذیرایی مورد استقبال سلیقه­های مختلف قرار بگیرد. طرح­های سنتی و کلاسیک نیز قابل اجرا می­باشد. البته باید در انتخاب طرح پرده برای خانه­های کوچک دقت کرد، طرح نباید پیچیدگی زیادی داشته باشد.

پرده هازان چاپی

پرده­ اداری که به صورت چاپی در اداره­ها و شرکت­ها مورد استفاده قرار می­گیرد. می­تواند در پرده شید چاپی لگو یا شعار تبلیغاتی شرکت­ها را چاپ کرد.

اگر که می­خواهید فضای کوچک خود را با دکوراسیون کلاسیک دیزاین کنید می­توانید از نوع پرده رومن استفاده کنید. این نوع پرده مدرن دارای طرح­های کلاسیک نیز می­باشد که می­توان در کنار آنها از پارچه نیز استفاده کرد

این نوع پرده به صورت کرکره­ای بالا و پایین می­شود که به راحتی می­توان نور وارد شده را تنظیم کرد.

پرده کرکره ای

پرده رومن به صورت چین جمع می­شود به همین دلیل زیبایی آن دو چندان می­شود و چون چین­های ایجاد شده در پشت پرده نیز دیده می­شوند باعث می­شود از بیرون نیز حالت زیبایی به پنجره بدهد.

در انتخاب پرده برای خانه­ های کوچک به نکات زیادی باید توجه کرد، یکی دیگر از این نکات محل مناسب برای تهیه پرده است. تهیه پرده مناسب از مکان مناسب که بتواند بهترین جنس را با تنوع بیشتر در اختیار ما قرار دهد بسیار مهم است. اینکه بتوانیم در محیطی آنلاین و حضوری پرده مورد نظر را با جنس مرغوب، با طراحی بروز و مورد پسندمان انتخاب کنیم بیشترین لذت را در خرید به ما می­دهد. سایت پردینو با طرح­های مختلف، جنس­های ایرانی و خارجی مرغوب، در فضای آنلاین و حضوری بهترین نوع پرده­ها را ارائه می­دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *