معرفی انواع پرده مناسب آشپزخانه

پرده مناسب آشپزخانه

همانطور که می دانید داشتن یک آشپزخانه زیبا برای بانوان ایرانی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و شاید مهم ترین ملاک بانوان برای انتخاب یک خانه مناسب برای زندگی، داشتن یک آشپزخانه زیبا و بزرگ می باشد. در نتیجه زیبایی آشپزخانه، یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد.

انتخاب لوازم و وسایل مناسب به همان اندازه دارای ارزش و اهمیت هستند و در ساختن یک آشپزخانه خوب به شما کمک خواهند کرد. از جمله مواردی که در تزیین آشپزخانه های ایرانی باید به آن توجه کنیم، انتخاب یک پرده مناسب آشپزخانه است. در ادامه به معرفی چندین نوع از بهترین پرده هایی که امکان استفاده از آن ها را برای آشپزخانه تان دارید، خواهیم پرداخت. سپس به شما کمک می کنیم تا با توجه به رنگ دیوار و نوع دکوراسیون منزلتان، پرده آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

جدیدترین مدل های پرده آشپزخانه

در حال حاضر در بازار ایران تنوع بسیار زیادی از پرده های متفاوت وجود دارند. که شما می توانید با توجه به انواع این پرده ها، با توجه به سلیقه و نظر خود، پرده ای را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. اما ما قصد داریم تا در این مقاله، به هرچه بهتر شدن انتخاب شما کمک کنیم. و با یک انتخاب صحیح، آشپزخانه خود را به فضایی دلچسب تبدیل کنید.

پرده رومن

پرده رومن یک پرده مناسب آشپزخانه محسوب می شود و در بین تمامی پرده ها در ایران، از محبوبیت بالاتری در میان عموم مردم برخوردار است. علت اصلی محبوب بودن پرده رومن، در واقع داشتن قیمت مناسب در کنار کیفیت و طراحی بی نظیر آن است.

اگر بخواهیم به ویژگی های ظاهری این پرده اشاره کنیم، باید بگوییم این پرده به شکل کاملا یک دست می باشد،  که به سمت بالا و پایین، تغییر جهت می دهد و به شکل کامل پنجره مورد نظر را پوشش می دهد تا از عبور نور به سمت داخل جلوگیری کند. پرده های رومن اغلب دارای جنس خوبی هستند که خیال شما را از دوام این پرده ها، آسوده می کند. این پرده اغلب از چوب و یا حتی پارچه های خشک مرغوب، طراحی و تولید می شوند.

پرده رومن

در نتیجه ما این پرده را می توانیم جزء پرده مناسب آشپزخانه بدانیم؛ که اگر شما آن را به درستی با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید، می توانید زیبایی خوبی را به محیط آشپزخانه و یا حتی منزل خود بدهید.

  • دارا بودن دو لایه پارچه در دوخت
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • چین خوردگی منظم به شکل دستی و اتوماتیک
  • داشتن کیفیت بالا در تولید
  • و…

از دیگر مزیت هایی هستند که پرده رومن را یکی از بهترین گزینه های انتخاب، برای آشپزخانه های شما تبدیل کرده است.

پرده زبرا از انواع پرده اداری

پرده ریلی و پلیسه

نوع دیگری از پرده ها، که در دسته پرده های پرطرفدار برای آشپزخانه ها قرار می گیرند، پرده های ریلی و پلیسه هستند. این نوع از پرده ها چندین سال است که در بازار ایران تقاضای زیادی دارد که این محبوبیت دلایل گوناگونی دارد. اما اگر بخواهیم به یکی از این دلایل اشاره کنیم؛ باید بگویم که پرده های ریلی از ظاهری ساده و شیک برخوردار هستند. و این موضوع باعث شده است تا این مدل از پرده، با دکوراسیون اغلب خانه های ایرانی سازگار باشد.

به همین دلیل، یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب پرده مناسب آشپزخانه، استفاده از پرده های ریلی است.  شما با انتخاب این پرده، زیبایی خانه و آشپزخانه خود را تضمین کرده اید.

پرده شید یا پرده زبرا

نوع دیگری از پرده ها که برای انتخاب پرده مناسب آشپزخانه، مورد استفاده قرار می گیرند، پرده های شید هستند. شاید مهم ترین مشخصه ای که این نوع از پرده ها دارند، استفاده از یک پارچه ضخیم و مستحکم، در ساخت آن ها می باشد. این نوع از پرده ها، به دلیل اینکه با استفاده از قاب هایی مخصوص نصب می شوند، در برابر سرما و گرما، عایق بسیار خوبی هستند. اما این نوع از پرده ها خودشان به سه دسته متفاوت تقسیم بندی می شوند.

 پرده شید رومی

این پرده یکی از محبوب ترین پرده های شید می باشد که از جنس بسیار عالی نیز ساخته می شود و برای آشپزخانه های ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

پرده شید بامبو

این پرده جزء دسته پرده هایی می باشد که دارای طرفداران خاصی است و اگر شما از جمله افرادی هستید که به محیط زیست علاقه دارید، حتما پیشنهاد می کنیم تا از این پرده مناسب آشپزخانه استفاده کنید؛ تا محیط آرامش بخش و زیبایی را برای خود ایجاد کنید. نکته ای که در مورد پرده شید بامبو باید بدانید این است که این پرده از جنس بامبو می باشد؛ در نتیجه بسیار نازک و شکننده است.

پرده شید رول

پرده رول از جمله پرده هایی است که استفاده از آن راحت و آسوده می باشد. علت این سخن این است که شما برای نصب و تمیز کردن این پرده هیچ مشکلی نخواهید داشت و به راحتی می توانید با محیط آشپزخانه خود آن را هماهنگ کنید.

پرده های شید علاوه بر آشپزخانه و اتاق خواب برای اداره هم مورد استفاده قرار می گیرند که به پرده شید اداری معروف هستند.

پرده آشپزخانه

رنگ های ترند برای آشپزخانه

اگر شما از جمله افرادی هستید که مد برایتان اهمیت دارد؛ حتما این مطلب را بخوانید تا با بهترین رنگ ها در سال 2021 آشنا شوید.

سفید: رنگ سفید همواره جزء رنگ های ترند محسوب می شد و همچنین امسال رنگ سفید شیری ترند شده است؛ که شما به راحتی می توانید این رنگ را با یک پرده مناسب آشپزخانه و همچنین دکوراسیون خود هماهنگ کنید.

سیاه: این رنگ نیز همواره برای آشپزخانه هایی با نور بیشتر استفاده می شود و باعث زیباتر شدن دو چندان آشپزخانه می شود. رنگ سیاه ذغالی نیز جزء رنگ های ترند سال 2021 محسوب می شود.

علاوه بر رنگ های بالا، رنگ های خاکستری، بژ و قهوه ای نیز جزء رنگ های ترند امسال هستند.

رنگ های ترند برای پرده آشپزخانه

اندازه گیری مناسب برای خرید پرده آشپزخانه

در هنگام اندازه گیری پنجره برای پرده مناسب آشپزخانه، یک سری نکات است که باید باید به آن ها توجه داشته باشید.

  • از مترهای دقیق استفاده کنید.
  • برای محاسبه طول و ارتفاع، متراژ را از سقف محاسبه کنید.

برای پنجره های خارج از چهار چوب مانند زبرا، به این نکته توجه داشته باشید که هنگام اندازه گیری چهارچوب، از هر طرف 10 الی 15 سانتی متر اضافه کنید تا پنجره را به شکل کامل بپوشاند.

همچنین برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت پردینو تماس بگیرید یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *