نقش پرده در دکوراسیون داخلی منزل و اداره | تاثیر رنگ، مدل و اندازه پرده بر دکوراسیون

نقش-پرده-در-دکوراسیون-داخلی-منزل-و-اداره

افراد هنگام طراحی و دیزاین اتاق پذیرایی و فضای اداره می توانند روی فاکتورهایی نظیر مبلمان، فرش، پرده و  همچنین رنگ، طرح و مدل آن ها مانور دهند. نقش پرده در دکوراسیون به دلیل این که یکی از عناصر بزرگ و مهم در منزل یا محیط کار است، بسیار پر رنگ است. از پرده می‌توان به عنوان آخرین عنصر موثر در برجسته سازی سایر اجزای دکوراسیون استفاده کرد.

در هنگام خرید و نصب پرده آگاهی از این نکته که جنس، رنگ، طرح و ابعاد پرده و چیدمان پذیرایی یا اتاق کار فرد می تواند بیانگر شخصیت و سلیقه او باشد لازم و ضروری است. پس بهتر است افراد در این مسیر به گزینش راه های جالب، استفاده از سبک های ظریف و همچنین بهره گیری از الگوهای جذاب بپردازند.

برای مشاهده جدیدترین مدل های پرده اداری کلیک کنید

ویژگی های پرده مناسب برای دکوراسیون

نقش پرده در دکوراسیون غیر قابل انکار است. افراد هنگام چیدمان منزل یا محیط اداری قبل از هر چیزی ممکن است سلیقه شخصی یا شخصیت خود را در انتخاب و خرید آن تاثیر دهند. اما بد نیست بدانید که این کار در برخی موارد درست نبوده و قبل از اعمال عقیده شخصی بهتر است به دیگر اجزا و لوازم موجود در فضای مورد نظر (پذیرایی و دکوراسیون داخلی منزل و یا اداره) و رنگ و اندازه آن ها دقت و توجه کرد و پس از آن پا در مسیر خرید پرده گذاشت. مولفه‌هایی که در خرید پرده و همچنین بر نقش پرده در دکوراسیون تاثیرگذار است عبارتند از:

سبک پرده، اندازه گیری پرده ها و ابعاد آن ها، طرح، رنگ و جنس پارچه به کار رفته در پرده

انتخاب رنگ مناسب برای پرده برای منزل و اتاق کار

پرده ها در طرح و رنگ های مختلف و متنوعی وجود دارند که می توانند کار بانوی خانه را در زمینه دیزاین و چیدمان منزل راحت کرده و مسیر را برای او هموار کند تا بتواند راحت تر پرده مناسبی برای منزل خود انتخاب کند. بهتر است پرده با توجه به سایز پنجره و سبک اتاق انتخاب شود. اگر اتاق مورد نظر دارای ساختار و سبکی رسمی است و یا از فضایی نه چندان بزرگ برخوردار است خرید پرده در رنگ های روشن و طرح های ساده مناسب است. برای محیط اداره که رسمی تر است می توان از پرده هایی با رنگ خاکستری و یا کرم قهوه ای استفاده کرد، برای دانستن تاثیر رنگ پرده بر فضای محل کار می توانید این مقاله از پردینو را مطالعه کنید.

پرده-از-اجزای-ضروری-پذیرایی

 در چنین موقعیت هایی تاثیر و نقش پرده در دکوراسیون منزل یا محل کار بیش از پیش به چشم می آید. دقت کنید که باید رنگ پرده با دیگر لوازم مورد استفاده در دکوراسیون منزل یا محل کار هماهنگ باشد می توانید با ایجاد یک هارمونی منحصر به فرد یک تصویر زیبا خلق کنید.

انتخاب مدل متناسب برای پرده و دقت در اندازه گیری ها و توجه به ابعاد

آویختن بهترین پرده و اهمیت دادن به سایز آن و برقراری تناسب بین اندازه آن با ابعاد پنجره و اتاق باعث می شود فضای اتاق نشیمن و پذیرایی گسترده تر و وسیع تر دیده شود و این نشان از تاثیر و نقش پرده در دکوراسیون داخلی منزل است. هنگام انتخاب پرده برای نشیمن افراد باید به موارد زیر توجه کنند:

عرض نوار پرده باید از سمت چپ به سمت راست اندازه گیری شود. پر بودن پرده تعیین کننده عرض پرده و نوار آن است، نه میله پرده یا خود پنجره، پس هرگز از این نکته غفلت نکنید. اگر مایل به پوشش دهی کامل پنجره هستید باید عرض پرده را سه برابر عرض پنجره در نظر بگیرید.

پرده-های-ترکیبی

قبل از خرید پرده یا نصب آن، تیرک روی زمین را اندازه گیری کرده و اتصالات آویز یا قلاب ها و همچنین حلقه های کاربردی و در نهایت قد و بلندی پرده یا فاصله آن از چوب پرده تا کف زمین را باید مدنظر قرار دهید. برای انتخاب مدل مناسب می توانید از انواع مدل با توجه به چیدمان لوازم منزل و سبک دکوراسیون خانه بهره بگیرید. به عنوان مثال در خانه هایی با سبک کلاسیک بهتر است از پرده هایی با رنگ های بژ و یشمی و مدل پرده رومن استفاده کنید. اگر سبک های سنتی یا رمانتیک آراینده پذیرایی منزل باشد بهترین گزینه انتخاب پرده های با ارزش و دارای طرح های سنتی است. پرده هازان چاپی می تواند گزینه خوبی باشد زیرا می توانید طرح مورد نظر خود را بر روی این پرده ها چاپ کنید.

توجه به جنس پارچه های به کار رفته در پرده ها و نقش پرده در دکوراسیون

هنگام انتخاب و خرید پرده و اجرای ایده های خود در این زمینه، حتما به جنس پارچه ها و تناسب آن با وضعیت آب و هوا و موقعیت پنجره در ساختمان توجه کرده و سپس به خرید پارچه اقدام کنید. پارچه ها انواع مختلفی داشته و هر کدام بسته به جنسی که دارند در شرایطی خاص به کار می روند. به عنوان مثال در مناطق سردتر از پارچه های سنگین به عنوان پرده و مانع و عایقی جهت جلوگیری از ورود سرما استفاده می شود.

پرده-مناسب-اتاق-خواب

جنس پارچه های مورد استفاده در پرده ها اهمیت زیادی در ظاهر پرده و در نتیجه دکوراسیون منزل دارد. انواع جنس پرده عبارتند از: ابریشم، کتان، پنبه، مخملی و شیرز. هر کدام از این جنس ها با توجه به شرایط مکانی پنجره، فضای مورد نظر و ابعاد پنجره و محیط کاربردهای خاصی دارند.

سخن پایانی

پس از انتخاب رنگ و مدل پرده می توانید برای سفارش و خرید، به پردینو مراجعه کنید همچنین در پردینو کارشناسان با تجربه آماده راهنمایی شما برای انتخاب پرده مناسب با محیط کار و یا منزل هستند.  انواع مدل های پرده از جمله پرده رومن، پرده لوردراپه، پرده کرکره فلزی و… در پردینو موجود هستند که متناسب با کاربرد هرکدام برای محیط های مختلف استفاده می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *