بررسی زمان تعویض پرده‌های کرکره فلزی

برسی-زمان-تعویض-پرده-های-کرکره-فلزی

پرده کرکره فلزی که یکی از قدیمی‌ترین پرده‌ها به شمار می‌آید، بر خلاف اکثر پرده‌ها از پارچه ساخته نشده و جنس آن فلزی است. فلز بودن باعث شده که تفاوت بین این پرده با پرده‌های پارچه‌ای زیاد باشد و چون اکثرا از پرده‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند، کمتر کسی به امکانات و نیازهای کرکره فلزی توجه خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که حتما باید آن را در نظر گرفت، زمان تعویض پرده است. از کجا می‌توان فهمید که دیگر وقت عوض کردن این پرده‌های فلزی است؟ عوامل مختلفی مثل شکستن یا کج شدن تیغه‌های پرده، تغییر رنگ تیغه‌ها، باز و بسته نشدن پرده و چند مورد دیگر، اگر بروز دهند، یعنی کرکره نیاز به تعویض دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه به توضیحی مفصل و کاربردی درباره زمان تعویض پرده بپردازیم.

شکستن یا کج شدن تیغه‌های پرده

می‌توان گفت تیغه‌های کرکره فلزی، اصلی‌ترین بخش آن محسوب می‌شوند. این تیغه‌ها با توجه به پرده می‌توانند از جنس‌های مختلفی ساخته شده باشند. مثلا بعضی از آن‌ها از گالوانیزه و فولاد ساخته شده و بعضی دیگر از جنس آلومینیوم هستند.

تیغه‌های فولادی مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارند و به طور کلی دیرتر از سایر جنس‌ها خراب می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا در صورت استفاده از کرکره با تیغه‌های فولادی، زمان تعویض پرده شما خیلی دیر سر برسد. شکستن یا کج شدن تیغه‌های پرده چه آلومینیومی باشد چه فولادی و یا هر جنس دیگر، نشان‌دهنده آن است که باید پرده کرکره را تعویض کنید.

حتی اگر این اتفاق برای یک یا دو تا از تیغه‌ها افتاده باشد، بهتر است از خیر آن پرده بگذرید و یک پرده جدید جایگزین کنید.

تغییر رنگ تیغه‌ها

گاهی اوقات بر اثر عوامل مختلفی مثل رطوبت، ممکن است تیغه‌های کرکره فلزی، تغییر رنگ دهند. اینجا است که یکی دیگر از علائم رسیدن زمان تعویض پرده ظاهر می‌شود. در گذشته تنوع رنگی در کرکره‌های فلزی خیلی کم بود، اما الان اصلا اینطور نیست و شما با هر سلیقه و دکوراسیونی می‌توانید پرده مورد علاقه خود را پیدا کنید.

اما وقتی رنگ پرده دچار مشکل شود و به خصوص تیغه‌ها تغییر رنگ دهند، دیگر نمی‎شود پرده را رنگ کرد، حتی اگر این کار را بکنید باز هم جلوه‌ی خوبی نخواهد داشت. در این شرایط فقط باید آن را تعویض کرد.

باز و بسته نشدن پرده

یکی دیگر از علائم رسیدن زمان تعویض پرده باز و بسته نشدن آن است. کرکره به وسیله یک نخ که در کنار آن آویزان شده باز و بسته می‌شود. گاهی اوقات وقتی برای باز و بسته شدن کرکره دچار مشکل می‌شویم، به دلیل خراب شدنِ نخ آن است. مثلا ممکن است نخ پاره شود یا به هر دلیلی دیگر کار نکند. این چیز مهمی نیست چون می‌توانید آن را خیلی راحت تعمیر کرده و نخ جدید جایگزین کنید. اما در بعضی موارد مشکل از خود کرکره است.

یعنی نخ سالم است اما شما هرچقدر هم آن را می‌کشید، کرکره باز و بسته نمی‌شود و یا گیر دارد. در این موارد باز هم می‌توان به تعمیر رجوع کرد. اما بهتر است به طور کلی کرکره را عوض کنید چون علاوه بر اینکه زمان تعویض پرده رسیده، شما دائم در حال باز و بسته کردن پرده هستید و ایراد در آن همه‌چیز را به هم می‌ریزد. علاوه بر باز و بسته شدن با نخ، برخی کرکره‌ها به صورت برقی و با ریموت باز و بسته می‌شوند که کار با آن‌ها خیلی راحت‌تر بوده و طبیعتا قیمت بیشتری هم دارند. اگر برای باز و بسته کردن کرکره‌های برقی‌ هم مشکلی داشته باشید.

از مد افتادن رنگ و مدل پرده

از مد افتادن شاید بیشتر از هر دلیل دیگری بانوان را قانع می‌کند که پرده خانه خود را تعویض کنند. این روزها که مد به سرعت تغییر می‌کند، حتی پرده‌های کرکره فلزی هم نمی‌توانند از دست او در امان بمانند.

از مد افتادن رنگ پرده ها

اگر نمی‌خواهید کرکره‌ای که برای خانه، آشپزخانه یا محل کار انتخاب کردید از مد بیفتد بهتر است به سمت مدل‌های ساده‌تر با رنگ سفید بروید. رنگ سفید با هر دکوراسیونی به راحتی هماهنگ می‌شود و هیچ‌وقت از مد نمی‌اُفتد. زمان تعویض پرده خانه شما با مد ارتباط مستقیم دارد. پس سعی کنید مدل‌هایی رو انتخاب کنید که فقط مخصوص یک محدوده زمانی خاص نباشند و همیشه جذابیت و زیبایی خود را حفظ کنند.

زمان تعویض پرده کرکره فلزی برای آشپزخانه

کرکره‌های فلزی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پنجره آشپزخانه به حساب می‌آیند. اگر به آشپزخانه‌ها دقت کنید، می‌بینید که در بسیاری از آن‌ها از کرکره فلزی برای پنجره استفاده شده است. اما باید به یک نکته مهم درباره این موضوع توجه کرد. اگر شما هم قصد استفاده از کرکره فلزی برای آشپزخانه خود را دارید بهتر است بدانید که زمان تعویض پرده در آشپزخانه زودتر از باقی قسمت‌های خانه فرا می‌رسد. چون در معرض آسیب بیشتری است.

تعویض پرده آشپزخانه

مثلا اگر پنجره شما پشت سینک ظرفشویی باشد، کرکره مدام در معرض رطوبت قرار می‌گیرد پس بهتر است از کرکره فولادی در اینجا استفاده کنید تا زنگ نزند. کرکره‌های چوبی یا کرکره فلزی که زنگ بزند برای آشپزخانه مناسب نیست و خیلی زود زمان تعویض آن فرا می‌رسد.

3 ویژگی‌ مهم پرده کرکره فلزی

  •  دوام بالا و ماندگاری نسبتا مناسب

دوام بالا و ماندگاری کرکره فلزی زبان‌زد خاص و عام است و همه می‌دانند که زمان تعویض پرده کرکره فلزی دیرتر از باقی پرده‌ها فرا می‌رسد. اگر جنس مناسب را با توجه به محل استفاده پرده انتخاب کرده باشید، بدون شک دوام بالایی خواهد داشت و تا سال‌ها برای شما کار می‌کند.

  • قیمت بسیار ارزان نسبت به همه‌ی پرده‌ها

در مقایسه با هر پرده‌ای، کرکره‌های فلزی باز هم ارزان‌تر خواهند بود. اصلا همین قیمت بسیار مناسب آن‌ها باعث شده تا در هرجایی کاربرد خودشان را پیدا کنند و ما از آن‌ها استفاده کنیم.

ویژگی پرده کرکره ای

  • قابلیت سایه روشن

گاهی اوقات با یک انتخاب اشتباه فکر می‌کنیم که زمان تعویض پرده فرا رسیده است. همانطور که گفتیم پرده‌های کرکره‌ای به وسیله نخ یا ریموت باز و بسته می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را طوری باز کنید که حالت سایه‌روشن گرفته و زیبا‌تر شوند. این حالت، علاوه بر زیبایی، نوردهی را نیز جذاب‌تر می‌کند. اما اگر با توجه به محیط پرده را اشتباه انتخاب کنید و نوردهی آن مورد تاییدتان نباشد، مجبور می‌شوید آن را عوض کنید.

نتیجه‌گیری

به طور کلی پرده‌های کرکره فلزی برای هرجایی که فکرش را بکنید کاربرد دارند. اما مهم‌ترین نکته زمان تعویض پرده است که باید به آن توجه کنید. در قسمت‌های قبل مواردی را گفتیم که با مشاهده آن‌ها باید پرده را تعویض کرد. پردینو با ارائه انواع خدمات مربوط به پرده اعم از شست و شو، تعمیرات، نصب، طراحی و دوخت همراه شما است تا بهترین انتخاب را پیش پایتان بگذارد. هرگاه با پرده خانه یا محل کار خود دچار مشکل شدید، فقط کافی است با ما در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *