مراحل نصب پرده پانچی به‌صورت گام‌به‌گام و ساده

نصب پرده پانچی

آیا پرده‌های پانچی باشکوهی را خریداری کردید و هفته‌هاست که منتظر نصب آن‌ها هستید؟ الان وقت آن رسیده که این پرده‌ها را از کمد در بیاورید و به محیط خانه خود کمی زیبایی اهداء کنید. ما نیز در کنار شما هستیم و در این مقاله مراحل نصب پرده پانچی یا همان پرده هازان چاپی را به‌صورت گام‌به‌گام توضیح خواهیم داد.

افزودن این نوع از پرده‌ها به محیط پذیرایی یا اتاق‌خواب باعث می‌شود تا پنجره و محیط خانه بزرگ‌تر نمایش داده شود. همچنین در کنار ایجاد محیطی زیبا در فضای منزل، حریم خصوصی شما را نیز حفظ خواهد کرد. اصولاً پرده‌های پانچی را به دلیل مراحل ساده‌ای که جهت نصب دارد تهیه می‌کنند. اما برای بهره‌بردن از این مزایا بایستی پرده را به‌صورت حرفه‌ای جلوی پنجره آویزان کنید. پس برای یادگیری مراحل نصب پرده پانچی خود تا آخر این مقاله همراه «پردینو» باشید.

برای نصب پرده پانچ چه لوازمی موردنیاز است؟

پرده‌ها مانند هر وسیله‌ دیگری، برای نصب، به یکسری از لوازم نیاز دارند. شما بایستی قبل از شروع فرایند آویزان کردن پرده پانچ (پرده هازان چاپی یا ساده)، این وسایل را تهیه کنید. اولین ابزار موردنیاز یک چهارپایه است که برای بالا رفتن و نصب پرده به آن نیاز دارید. باقی لوازم نیز شامل موارد زیر می‌شوند:

  • متر: اندازه‌گیری در نصب پرده اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل متر یکی از ابزارهای اصلی شما خواهد بود.
  • ریل پانچ: برای به حرکت درآوردن پرده و آویزان کردن آن از ریل پانچ استفاده خواهد شد.
  • پایه دیواری یا سقفی: بر روی این پایه‌ها، میله پرده یا ریل پانچ قرار می‌گیرد و بایستی جنس خوبی داشته باشد.
  • پیچ و رول‌پلاک: زمانی که قصد دارید تا پایه‌ها را بر روی دیوار یا سقف نصب کنید، باید از پیچ و رول‌پلاک استفاده نمایید.
  • مداد: برای علامت‌گذاری مکان قراردادن پایه‌ها، به مداد نیاز دارید.
  • پیچ‌گوشتی: برای محکم کردن پیچ‌های موردنیاز جهت نصب پرده پانچ به این ابزار نیاز دارید.
  • دریل: از دریل برای سوراخ کردن دیوار و قرار دادن پیچ و رول‌پلاک در آن استفاده می‌شود.

ایزار مورد نیاز برای نصب پرده پانچی

نحوه انتخاب صحیح نوع میله پرده یا ریل پانچ

 میله (چوب پرده) یا ریل پانچ اهمیت زیادی در هنگام نصب پرده پانچی دارد. این نوع از میله‌ها را می‌توان در طرح‌های مختلفی پیدا کرد و ظاهر زیبایی نیز به محیط خواهند داد.

پرده‌های پانچی به‌صورت کلی دو نوع ریل دارند که شامل سقفی و دیواری می‌شوند. درصورتی‌که فاصله پنجره از سقف خیلی کم باشد شما بایستی از ریل پانچ سقفی استفاده کنید؛ اما اگر فاصله در حد متوسط یا زیاد است، پیشنهاد می‌شود که مدل‌های دیواری را تهیه نمایید.

پهنای میله پرده پانچی باید چه اندازه‌ای داشته باشد؟

عموماً برای نصب پرده پانچی میله‌های آن را هم‌اندازه پنجره در نظر می‌گیرند. اما اگر قصد دارید تا پرده شما گران‌تر و پنجره نیز بزرگ‌تر به نظر برسد، بایستی ریل پرده پانچی را کمی عریض‌تر در نظر بگیرید. برای این کار ابتدا پایه یا بست‌های پرده را حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ سانتی‌متر از عرض پنجره فاصله دهید؛ سپس با یک محاسبه ساده می‌توانید اندازه پهنای میله پرده را مشخص کنید.

به‌عنوان‌مثال اگر عرض پنجره 90 سانتی‌متر باشد و پایه‌ها را در 12 سانتی‌متری عرض هر دو طرف پنجره قرار دهید، بایستی 12+12+90 را محاسبه کنید که نتیجه آن مساوی با 114 سانتی‌متر خواهد بود. در نهایت شما باید یک میله پرده 114 سانتی‌متری را نسبت به نیاز خود تهیه نمایید.

چوب پرده برای پرده پانچی

برای نصب پرده پانچی آن را در چه فاصله‌ای از سقف و دیوار قرار دهیم؟

قرار دادن میله پرده دقیقاً بالای پنجره باعث خفگی این محیط خواهد شد. به شما توصیه می‌کنیم که برای نصب پرده پانچی، میله آن را بالاتر از پنجره قرار دهید تا سقف و محیط اتاق، بزرگ‌تر به نظر برسند. این میزان فاصله نیز باید حداقل ۷ و حداکثر ۳۰ سانتی‌متر بالاتر از پنجره باشد. توجه داشته باشید که ایجاد فاصله بیشتر باعث فضایی ناخوشایند شده و زیبایی را از محیط خواهد گرفت. همچنین این فاصله را با سقف نیز حفظ کنید و حداقل ۷ سانتی‌متر فضا بین سقف و پرده ایجاد نمایید.

چگونه پایه‌های پرده را بر روی دیوار نصب کنیم؟

اکنون که می‌دانید عرض میله پرده و ارتفاع آن از سقف و پنجره چه‌قدر است، بایستی پایه‌های پرده را بر روی دیوار یا سقف نصب کنید. برای این منظور باید با استفاده از متر و مداد، فاصله‌ها را بر روی دیوار مشخص کرده و سپس پایه‌ها را بر روی دیوار قرار دهید.

هرکدام از بست یا پایه‌ها دارای سوراخ‌هایی برای قرارگیری پیچ هستند که با استفاده از مداد، آن نقاط را بر روی دیوار علامت‌گذاری کنید. بعدازاین مرحله باید با یک دریل جای پیچ‌ها را بر روی دیوار سوراخ کرده و داخل آن‌ها رول‌پلاک قرار دهید (معمولاً رول‌پلاک و مته سایز 3 برای این کار مناسب هستند.

اندازه پرده پانچی را به روشی صحیح محاسبه کنید

در حال حاضر برای انتخاب سایز پرده مشکل چندانی ندارید زیرا از قبل توانستید اندازه میله پرده، فاصله‌ها و دیگر موارد را محاسبه کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اندازه پرده را دوبرابر عرض میله یا ریل پانچ در نظر بگیرید.

برای تعیین ارتفاع پرده نیز بایستی از بالای میله تا زمین را اندازه‌گیری کنید. بلندی پرده شما باید به صورتی باشد که از زمین کمی فاصله داشته و بالای آن قرار بگیرد.

نصب پرده پانچی

پرده‌های پانچی به دلیل حلقه‌هایی که در قسمت بالایی خود دارند، به‌راحتی داخل میله یا ریل رفته و حرکت می‌کنند. در مرحله آخر بایستی ابتدا حلقه‌ها را داخل میله کرده و سپس آن را بر روی پایه‌ای که از قبل به دیوار متصل کردید، قرار دهید.

خرید پرده پانچی مناسب و باکیفیت

در این مقاله به‌صورت کاملاً حرفه‌ای با نصب پرده پانچی و لوازم موردنیاز آن آشنا شدید. نکته قابل‌توجه در هنگام نصب این مدل از پرده‌ها، فاصله و اندازه‌هایی بود که بایستی به روشی صحیح محاسبه می‌شدند. اما به‌غیر از یادگیری مراحل نصب، شما باید از جنس پرده خود نیز مطمئن باشید تا مبادا خیلی سریع پاره، کثیف یا خراب شود.

پرده‌های هازان و پانچی دارای کیفیت و طرح‌های متنوعی هستند و بایستی به جنس و نوع پارچه آن‌ها در هنگام خرید دقت کرد. همچنین نرمی و لطافت، ایستایی و چین‌های این نوع از پرده‌ها نیز باید در هنگام خرید موردتوجه قرار بگیرند.

پرده هازان چاپی برای فضاهای مختلف

درصورتی‌که قصد تهیه این نوع از پرده‌ها را دارید، می‌توانید از محصولات پردینو استفاده کنید. مجموعه ما دارای انواع پرده‌های خارجی و ایرانی بوده که تمامی آن‌ها دارای کیفیتی تضمین شده هستند. شما می‌توانید هر مدل پرده‌ای که برای منزل یا محل کار خود نیاز دارید را از پردینو تهیه نمایید. همچنین برای تست کیفیت پرده‌ها، امکان خرید حضوری نیز برای همراهان فراهم شده و می‌توانید کیفیت محصولات ما را از نزدیک حس کنید. برای دریافت مشاوره و تهیه انواع مدل‌های ایرانی و خارجی پرده‌های پانچی با شماره ۰۹۱۹۷۷۸۳۸۵۸ تماس بگیرید تا کارشناس ما شما را راهنمایی کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *