در مورد پرده پذیرایی بیشتر بدانیم

در-مورد-پرده-پذیرایی-بیشتر-بدانیم

انتخاب هوشمندانه و البته در تلفیق با هنر در انتخاب دکوراسیون داخلی منازل می تواند جذابیت فضای داخلی هر خانه ای را زیباتر به نمایش بگذارد، هرچه این انتخاب ها بر اساس ترندهای روز و هماهنگ با اخلاقیت شما باشد نتیجه زیباتر و مورد پسندتری خواهیم داشت. در این مقاله می خواهیم به شما علاوه بر اینکه راهنمایی در خصوص انتخاب پرده مناسب برای فضای داخلی مشاورت بدهیم بلکه در کنار آن می خواهیم محیط دلنشین تری نیز با گفتن یک سری نکات ریز معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

تناسب مناسب طرح ها و رنگ ها و همچنین استفاده بهینه از فضای در دسترس می تواند زیبایی را بیش از پیش به چشم شما نشان دهد، انتخاب مبلمان متناسب با متراژ و طراحی داخلی خانه و یا انتخاب یک سرویس خواب هماهنگ یا در تضاد اصولی با رنگبندی داخلی اتاق خواب شما و البته هماهنگی بین بخش های مختلف منزل در کنار یک دید مینیمال می تواند خانه شما را به یک فضای خاص تبدیل کند در نتیجه شما همیشه از هر جایی و با هر مشغله ای به منزل باز گردید با دیدن فضا حس خوب و آرامش نسبی پیدا خواهید کرد. پس در انتخاب فضای داخلی منزل شتابزده عمل نکنید و حتما با یک دید طولانی مدت به این قضیه نگاه کنید.

بعضی از افراد یک تم یا سبک مشخص برای خانه خود انتخاب می کنند به طور مثال سعی میکنند در انتخاب وسایل از یک برند استفاده کنند یا اینکه رنگبندی همه وسایل را به یک گونه انتخاب نمایند که خب این موضوع به نوعی نظم و زیبایی خاصی به محیط می دهد اما در طراحی های مدرن تر شاهد انتخاب به صورت متضاد در چیدمان و وسایل هستیم که البته با اصول خاصی این اتفاق رقم می خورد، اما نکته مثبت این نوع سبک تعویض روحیه شما و ترغیب ناخوادگاه شما به خلاقیت بیشتر است.، البته اگر این تضاد به طور استاندارد انتخاب نشود شاید خود تاثیر منفی گذاشته و باعث شلوغ شدن فضا شود پس به شما توصیه می کنیم حتما برای این موضوع از یک مشاور مشورت بگیرید یا مطالعات خود را بیشتر و طراحی بیشتری با جستجو در اینترنت ببینید تا متوجه این نوع هارمونی و تضاد در کنار هم بشوید.

انتخاب پرده پذیرایی مناسب

یکی از مهمترین المان هایی که تاثیر زیادی بر زیبایی و شیک بود منازل می گذراد پرده ها هستند، اولا اینکه بخش مهمی از خانه شما که پنجره می باشد توسط پرده پوشیده می شود، همچنین معمولا در اتاق پذیرایی وظیفه تنظیم نور محیط یا در بعضی موارد اضافه کردن نور رنگی خاصی به محیط نقش دارند. حتما متوجه اهمیت انتخاب پرده برای فضای خانه خود شده اید حال این انتخاب هرچه بر پایه رعایت کردن اصول و قواعد باشد باعث می شود شما فضای زیباتر و مورد پسندتری را نیز فراهم کنید.

فاکتورهایی مه در انتخاب پرده پذیرایی مهم است صرفا به زیبا بودن آن محدود نمی شود بلکه شما باید به جنس پرده، ابعاد، رنگبندی، طرح و موارد دیگری نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه برای پرده پذیرایی دکوراسیون داخلی خود را انتخاب کنید. خوشبختانه آنقدر طرح های شیک و امکانات سفارشی کردن پرده پیشرفت کرده است که به راحتی برای هر سیلقه و هر نوع دکوراسیونی می توان یک انتخاب مناسب داشت.

پس از انتخاب سبک و دکوراسیون داخلی نوبت به خرید پرده می رسد یکی از نکات مهم در خرید پرده متراژ خانه می باشد، اگر فضای داخلی شما کوچک باشد برای اینکه حس بهتر و همچنین هدفتان بزرگتر نشان دادن فضا باشید می توانید از پرده هایی با رنگ روشن یا پرده هایی از جنس حریر همرنگ دیوار خود استفاده نمایید که هم باعث دلباز تر شدن فضا می شوند هم اینکه انرژی بیشتری در خانه احساس خواهید کرد.

از مزیت انتخاب پرده های روشن یا حریری هزینه مقرون به صرفه آنها می باشد و هم اینکه فضای شما بزرگتر و شیک تر خواهد بود، در عین حال شما می توانید از نور طبیعی بیشتر استفاده کنید و به اصطلاح خانه شما نورگیر می شود. بر اساس معیار های علمی و همچنین قواعد طراحی دکوراسیون داخلی منازل هرچه نور بیشتری در محیط یا خانه شما باشد باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شود که امروز با سیک زندگی آپارتمان نشینی این موضوع حائز اهمیت تر شده است.

پرده های تیره و مخملی یا ضخیم نیز همانظور که از توضیحات بالا پیداست اصلا گزینه مناسبی برای خانه های کوچک نمی باشد، پرده ایی با طرح گل (گلدار) نیز را از انتخاب هایتان حذف نمایید، در واقع هرچه ساده تر و روشن تر باشد یعنی فضای بزرگتر، شیک تر و جذاب تر.

نکته بعدی توجه به سقف منزل شما می باشد برای منازلی که سقف کوتاهی دارند استفاده از والان و پرده های پر نقش و نگار توصیه نمی شود، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک قاب چوبی ساده برای چوب پرده و قسمت بالایی پرده است، این امر باعث می شود که ذهن شما تصور کند که ارتقاع دیوارها بیشتر است و همچنین نمای شیکی به خانه شما می دهد.

همچنین اگر خانه شما پنجره هایی دارد که ارتفاع آنها کم است یا تمام دیوار را از بالا تا پایین فرا نگرفته است شما می توانید از پرده ای استفاده کنید که این قابلیت را داشته باشد، یعنی بلندتر باشد، این امر با یک خطای دید ساده باعث می شود ذهن شما یا افرادی که وارد می شوند فریب بخورد و سقف شما بلندتر دیده شود، که این امر به زیباتر شدن فضای خانه و بهتر دیده شدن دکوراسیون داخلی شما کمک میکند و تاثیر مثبتی خواهد داشت.

یکی دیگر از نکات مورد اهمیت تعداد پنجره های خانه شما می باشد، اگر فضایی دارید که پنجره های زیادی دارد و فاصله پنجره ها خیلی کم است پیشنهاد می کنیم از یک پرده یکدست استفاده کنید که انگار یک پنجره سراسری وجود دارد اما اگر فاصله این پنجره ها زیاد بود می توانید از دو یا چند پرده روی ضلع دیوار استفاده کنید و همچنین بهتر است برای پر کردن فضای بین پنجره های از تابلو یا وسایلی که به زیبایی دکوراسیون شما کمک میکندد استفاده نمایید.

طرح و رنگ پرده پذیرایی

انتخاب یک رنگ مناسب برای پرده می تواند گزینه بسیار تاثیرگذاری در زیبایی آن خانه باشد. اگر خانه شما با فرش ‌های پر نقش و نگار و مبل های طرح دار پر شده است، بهتر است از پرده های ساده استفاده کنید و ممکن است خیلی از افراد تصور کنند که اگر پرده در تناسب با مبلمان است باید مانند مبل ها طرح دار باشندف اما اینطور نیست و اگر پرده ساده در کنار مبلمان طرح دار باشد زیبایی بیشتری خواهد داشت.

اگر فرش و مبلمان شما طرح های بسیار ساده ای دارند می‌ توانید در کنار آن ها از پرده های نقش دار استفاده کنید و یکنواختی و خنثی بودن محیط را بشکنید و از این رو باعث زیباتر شدن فضا شوید.

 همچنین اگر در فضای خانه شما از یک رنگ مشخص به صورت یک دست استفاده شده است ، می توانید از پرده ای استفاده کنید که دارای رنگ های مختلف در تناسب با تم محیط باشد و در کنار پرده پذیرایی می توانید کوسن هایی که روی مبلمان قرار می‌ گیرند ، به همراه رومیزی و وسایل تزیینی رل در هارمونی با این رنگ پرده انتخاب کنید.

 در خرید وسایل مختلف برای منزل این نکته را فراموش نکنید که زیبایی در گرو گران ‌تر بودن وسیله یا تجملی تر بودن آن نیست بلکه زیبایی در گرو تناسب بین قسمت ‌های مختلف وسایل منزل است و هر چه قوانین را بیشتر در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار ببرید، نتیجه آن را به صورت ملموس تری خواهید دید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *