در مورد پرده اداری بیشتر بدانیم – بخش اول

پرده در واقع پوششی است که به عنوان یکی از اجزای کاربردی و در عین حال تزئینی فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین یکی از عناصر مهم در طراحی و دکوراسیون فضاهای اداری، پرده است. محل کار، خانه دوم هر فردی محسوب می شود؛ از این رو بهتر است در هنگام انتخاب لوازم و تجهیزات برای محل کار خود حساسیت لازم را به خرج دهید. وقتی صحبت از پرده های اداری می شود، گزینه های زیادی وجود دارد که می توان بسته به سلیقه خود و نیز شرایط و فضایی که محیط اداری شما دارد از جمله مساحت محل کار، میزان نورگیر بودن، متریال استفاده شده در فضا و زمینه سایر بخش های محیط کار، کاربری اتاق (اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، کارگاه و..) و مولفه های دیگر، یکی از آن ها را انتخاب کنید. هر کدام از انواع پرده ویژگی های متمایز و خاص خود را دارند و شما با انتخاب مناسب ترین نوع آن می توانید جلوه زیبا و شیکی به محیط کار خود ببخشید. در ادامه به معرفی انواع پرده های اداری می پردازیم و قصد داریم با در اختیار قرار دادن اطلاعات مفید و کاربردی، در انتخاب مناسب ترین گزینه برای محل کارتان به شما کمک کنیم.

 

پرده کرکره ای
یکی از محبوب ترین و متداول ترین انواع پرده های اداری، پرده کرکره ای می باشد. از آن جایی که این مدل از پرده ها به گونه طراحی شده اند که اجازه تنظیم نور دلخواه را به فرد می دهند، بسیار پر طرفدار بوده و برای محیط های اداری گزینه خوبی به شمار می آیند. کرکره ها در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند و یکی از مزیت های این مدل از پرده این است که می توان بدون هیچ محدودیت و چارچوب خاصی، بسته به دکوراسیون فضای اداری، از طرح ها و رنگ های خلاقانه جهت زیبا سازی هر چه بیشتر محل کار استفاده کرد.

در گذشته از کرکره ها یا همان لوردراپه ها بیشتر به عنوان پوششی برای پنجره های ادارات و فضاهای تجاری استفاده می شد؛ اما امروزه به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ و شکل کرکره ها وجود دارد، برای منازل مسکونی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
پرده های کرکره ای در دو شکل افقی و عمودی در بازار در دسترس بوده و نوع افقی آن از سه متریال مختلف چوبی، فلزی و طرح چوب ساخته شده است.

 

پرده کرکره عمودی
همان طور که از نام این مدل پرده پیدا است، اسلایدهای آن به صورت عمودی نصب شده و به طور افقی جمع و باز می شوند.

کرکره های عمودی برای پنجره های بزرگ انتخاب بسیار مناسبی است و به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارند، هارمونی خاصی به فضا می بخشند. همچنین شما می توانید طرح دلخواه خود را بر روی آن سفارش دهید.

 

پرده کرکره چوبی
کرکره های چوبی افقی که یکی از قدیمی ترین گونه پرده های کرکره ای اداری است، در طرح های مختلف چوبی طبیعی و مصنوعی (طرح چوب) در بازار وجود دارند. البته با تغییراتی که در سالیان اخیر در روند تولید این نوع پرده صورت گرفته است، سعی شده که نسبت به گذشته مقرون به صرفه تر شود تا توانایی رقابت با سایر نمونه های موجود در بازار کنونی را داشته باشد.


امروزه پرده های چوبی تنوع بالایی در متریال و طرح و رنگ دارند. در نوعی از آن ها تیغه های پرده با یک لایه رنگ پوشانده شده و امکان انتخاب رنگ توسط مصرف کننده برای هماهنگی بیشتر با دکوراسیون محیط کار وجود دارد. در نوع دیگر از چوب بامبو استفاده می شود. چوب بامبو زیبایی و جذابیت خاصی داشته و مقاومت بالا و وزن کم تری دارد و در کرکره های خودکار استفاده می شود. از آن جایی که تناسب ابعاد در تمام اجزای یک دکوراسیون، چه داخلی و چه خارجی، بسیار تاثیر گذار است، این که عرض تیغه های کرکره چه قدر باشد به ابعاد محیط بستگی دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *