انواع پرده شید

انواع پرده شید

انواع پرده شید

پرده شید رول

این پرده ها برای فضاهای وسیع با پنجره های بزرگ، انتخاب بسیار مناسبی هستند و از ورود اشعه های مضر فرابنفش جلوگیری می کنند. ضخامت پارچه شیدهای رولی متفاوت است. از شیدهایی با ضخامت کم تر برای محیط های کم نور و از شیدهای ضخیم برای محیط هایی با نور شدید استفاده می شود.
علاوه بر طرح ها و رنگ های متنوعی که شید رول ها دارند، شما می توانید تصویر دلخواه خود را نیز بر روی آن ها چاپ کنید تا جلوه خاصی به محیط ببخشید. شید رول ها در دو مدل تکی و دبل در بازار وجود دارند. این پرده ها به نام پرده غلتکی نیز شناخته می شوند.

Shade-Roll

پرده شید تکی

شیدهای تکی یا معمولی برای ادارات و منازل بسیار مناسب است. این مدل از پرده ها معمولا از یک پارچه سفید، کرم یا رنگی و یک زنجیر برای جمع و باز کردن تشکیل شده اند. شید تکی نسبت به شید دبل ارزان تر بوده و مقرون به صرفه است. به همین دلیل به پرده شید اداری معروف است.

shade-roll-taki

پرده شید دبل (روز و شب)

یکی از خاص ترین مدل های پرده شید، پرده شید دبل است. این پرده ها طراحی خلاقانه ای داشته و از دو لایه آستر و توری تشکیل شده اند. هر کدام از این دو لایه به وسیله زنجیر جداگانه به صورت رولی جمع و باز می شوند. لایه آستر از پارچه ضخیمی که جلوی عبور نور خورشید را می گیرد، تشکیل شده است و لایه توری پارچه شفافی جهت عبور نور خورشید است. بنابراین شیدهای دبل نیز در کنترل میزان نور محیط موثر هستند؛ همچنین مانع از مصرف بیشتر انرژی شده و موجب کاهش نیاز به استفاده از تهویه می شوند.
در مناطقی با آب و هوای خشک باید از پرده هایی که در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاوم هستند، استفاده شود. بنابراین شیدهای دبل برای این مناطق خصوصا در فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی هستند. این پرده ها از بور شدن وسایلی نظیر مبلمان، کفپوش و سایر اکسسوری ها جلوگیری می کنند.

double-roller

پرده شید رومی

شیدهای رومی یا رومن شیدها یکی از جذاب ترین انواع پرده های بالا رونده می باشند. این پرده ها به عنوان عایق نور و صدا عمل کرده و دید از بیرون به داخل را نیز محدود می کنند. شما می توانید از شیدهای رومی برای فضاهای مختلف مسکونی، اداری و تجاری استفاده کنید؛ این پرده ها به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ دارند، به سادگی با دکوراسیون فضای مورد نظر شما هماهنگ می شوند. شما می توانید با ترکیب رومن شیدها با پرده های ساده به فضای خود عمق ببخشید. در واقع پرده شید می تواند به عنوان یک پشت پرده ای در فضاهایی که به محرمیت و یا کنترل نور بیشتر نیاز دارید، عمل کند. برای زیبایی و ظرافت بیشتر دکوراسیون داخلی محیط بهتر است که پرده رویی از جنس حریر یا پارچه دیگری با جنس ملایم تری از شید انتخاب شود.
این نوع از پرده های شید به صورت آکاردئونی بسته می شوند. نکته حائز اهمیت درباره رومن شیدها این است که تمیز کردن و شست و شوی آن ها نسبت به پرده های معمولی دشوارتر است. با این حال برخی از انواع آن ها را می توان در ماشین لباس شویی نیز شست.

roman-shade

پرده شید بالونی

پرده شید بالونی ظاهر متفاوتی نسبت به دیگر انواع شید دارد. با وجود این که شیدهای بالونی رنگ ها و طرح های مختلف و متنوعی دارند و هم برای فضاهای رسمی و هم برای فضاهای غیر رسمی مناسب هستند، اما به طوری کلی پیشنهاد می شود پیش از انتخاب این نوع از پرده شید، از متناسب بودن آن با کلیت فضای مورد نظر و دکوراسیون داخلی مطمئن شوید. شیدهای بالونی بندهایی دارند و از طریق حلقه هایی که پشت پرده قرار دارند جمع و باز می شوند. هنگامی که پرده باز است و این بندها بلند می شوند، این مدل از شید به صورت پرده ای با چین های پف دار دیده می شود.

balon

شید زبرا

پرده زبرا یا دبل رول یکی از محبوب ترین انواع شید بوده و ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره ای است. شید زبرا از دو لایه موازی با ترکیبی از تور و پارچه تشکیل شده که این لایه ها به هم متصل هستند. همچنین با تغییر زاویه بین دو لایه و نوارهای میانی، می توان میزان نور عبوری را در حالت دلخواه تنظیم کرد. به طور کلی این پرده ها قابلیت تنظیم نور و نیز بلاک کردن نور را دارند. پرده های شید زبرا نسبت به شیدهای رولی تنوع بیشتری در طرح، رنگ، سایز و مدل پلیسه ها، راه راه یا گلدوزی دارند؛ اما تصویر چاپ شده بر روی آن ها نسبت به شید رول ها کیفیت کم تری دارد. زیرا در شید زبرا بخشی از تصویر روی تور چاپ می شود و سطح زیرین آن یکپارچه نیست.
از ویژگی های پرده های شید زبرا می توان به طراحی و ظاهر زیبا و منحصر به فرد، دوام بالا، کارایی فوق العاده، نصب آسان و قابلیت شست و شو اشاره کرد. این پرده ها نیز مانند دیگر انواع شید در دو مدل دستی و موتوری در بازار موجود هستند و می توان در نوع دستی به کمک زنجیر و در نوع موتوری به وسیله ریموت کنترل آن را جمع و باز کرد. یکی از متداول ترین کاربردهای شید زبرا استفاده به عنوان پرده اداری است.

zebra-shade

شید بامبو

این پرده ها شباهت زیادی به پرده شید رومی دارند و تنها تفاوت این دو نوع پرده با هم در جنس نوارهای افقی آن ها است. همان طور که از نام این نوع از شید نیز پیدا است، متریال سازنده آن چوب بامبو بوده و برای فضاهایی که زمینه چوبی داشته و در دکوراسیون آن ها از چوب و وسایل چوبی زیادی استفاده شده بسیار مناسب می باشند. شیدهای بامبو نیز با ضخامت های مختلف در بازار در دسترس هستند؛ اما به طور کلی سایه بیشتری را نسبت به سایر انواع شید ایجاد می کنند. نحوه جمع شدن این پرده ها مشابه رومن شیدها بوده و هنگام جمع شدن پرده، نوارهای افقی آن یکی پس از دیگری از پایین به بالا زیر هم قرار می‌گیرند.

bambo

برای مشاوره رایگان با کارشناسان پردینو کافیست با ما تماس بگیرید تا خرید مناسب تری داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *