تاریخچه پرده از گذشته تا امروز

تاریخچه-پرده

 

تاریخچه پرده ها

پرده از زمان های قدیم مورد استفاده قرار میگرفت، اما آنها چیزی شبیه به محصولی که امروز میشناسیم نبودند. قبل از وجود نساجی ها، از مخفیگاه و لانه حیوانات برای حریم خصوصی و گرما استفاده میشد.

پارچه های اولیه از مصر باستان شروع به ظهور کرد و از همان موقع جنس پارچه هایی که ساخته میشد از کتان، پنبه و ابریشم بودند.

تا اینکه در زمان قرون وسطی از پارچه های بافته شده در خانه استفاده میکردند. از اولین پارچه ها در همان روزهای ابتدایی ، به عنوان چادر به طوری که میله ای افقی از بالای آن رد شده باشد، استفاده میکردند.

از پرده های مخصوص و پارچه ها اغلب یا به عنوان تزیین دیوارها و یا برای تقسیم فضاهای اتاق به منظور ایجاد حریم خصوصی استفاده میشد.

 

در اواسط دهه 1800، ماشین آلات نساجی توسعه یافته و پارچه های مختلف را به راحتی در دسترس قرار میداد.

در آن زمان محبوب ترین نوع پرده ها برای پوشش پنجره، پرده های توری بودند که مانند لباسی خانه را پوشش داده و جلوه ای زیبا به خانه میبخشیدند.

سپس فناوری و مد تغییر یافت و پرده هایی با مدل های پیچیده تر و بافتهایی از جنس ابریشم و پارچه های ضخیم نوع دیگری از پرده ها را ایجاد کرد. تا اوایل قرن بیستم، پیشرفت های صنعتی و تولیدات مصنوعی به طور کلی صنعت نساجی را تغییر داد و به ارزان بودن و نگهداری آسان توجه بیشتری میشد.

انواع مختلف پرده ها

برخی از ثروت مندان عاشق پرده هایی چند لایه و سنگین تر برای خانه خود بودند؛ چندین دلیل برای این امر وجود دارد: آنها ارزش زیادی به حریم خود قائل بودند و همچنین این کار سبب میشد فضای داخلی خود را دنج تر و اموال گرانبهای خود را در برابر آسیب نور خورشید محافظت میکردند. بالاتر از همه اینها این امکان را میدادند که با استفاده از رنگها و طراحی های زیبا، ثروت و سلیقه خود را نشان میدادند.

جنگهای جهانی شیوه زندگی مردم را تغییر دادند. با افزایش جمعیت، شهرها و خانه ها به هم نزدیکتر شدند؛ پس نیاز مردم به حفظ حریم خصوصی افزایش یافت و در نتیجه تولید پرده ها را رو به پیشرفت سوق میداد.

پرده ها اکنون نقش زیادی در خانه ها و محل کار دارند؛ محیطی زیبا، حفظ حریم خصوصی، کنترل نور، عایق دما و…  اینها بدان معناست که یک پرده میتواند برای شما ایجاد کند.

ما در پردینو طیف وسیعی از پرده ها را برای شما ارائه میدهیم. البته همانطور که از نام این سایت پیداست، تخصص ما پرده است و ما به داشتن دانش گسترده در مورد پرده به آن افتخار میکنیم.

از پارچه ها، سبک های مختلف و شیوه های تولید گرفته تا ویژگی ها و قابلیت های اضافی انواع پرده را از همان ابتدا میشناسیم.

ظاهری جدید و مجلل به درها و پنجره های منزل یا محل کار شما با انتخاب طیف وسیعی از انواع پرده مانند: پرده کرکره فلزی، پرده زبرا، پرده رومن، لوردراپه، پرده اداری و… اکنون در پردینو برای شما در دسترس است. 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *